Tesco i Netto naciskają na dostawców, by rezygnowali z plastikowych opakowań

Tesco od przyszłego roku będzie rezygnować z tych produktów, które są pakowane w zbyt dużą ilość plastiku - ogłosił szef Dave Lewis, szef Tesco, na swoim blogu. Podobne działania zapowiada właściciel Netto.

(Reuters)

Tesco podziękuje plastikowi

Tesco dostrzegło problem nadmiernego pakowania produktów w plastik. Firma dokonała przeglądu wszystkich swoich towarów w ofercie i przechodzi do działań mających wyeliminować z te, których opakowania nie nadają się do recycklingu albo są pakowane w przesadny sposób. 

Organizowane są też spotkania z dostawcami. Tesco naciska na nich, by pracowali nad zmianą sposobu pakowania. Wszystko po to, by zmniejszyć ilość plastiku, w którą pakowane są sprzedawane przez sieć towary. I podaje przykład multipaków: tylko dzięki pozbyciu się plastikowych opasek łączących puszki piwa w cztero- czy sześciopaki można zaoszczędzić 50 ton plastiku.

"Jeśli chcemy zmienić obecną sytuację w kwestii opakowań, nie możemy ignorować faktu, że wielu producentów od dawna przesadza z opakowaniami. Chyba każdemu z nas zdarzyło się otworzyć torebkę czy pudełko płatków śniadaniowych i zdziwić się, jak nadmiernie duże jest opakowanie w stosunku do zawartości. Albo otworzyć paczkę chrupek i zastanawiać się, dlaczego opakowanie jest wypełnione tylko do połowy" - pisze Lewis. "Plastik jest częścią większego kłopotu, jaki mamy z opakowaniami. Przechodzimy obecnie do drugiej fazy naszego planu redukcji opakowań" - dodaje.

Jak zaznacza Lewis, sieć w ciągu ostatniego roku zmieniła opakowania 800 produktów marki własnej, dzięki czemu wyeliminowano z obrotu ponad 4 tys. ton trudnych do przetworzenia materiałów. Do końca roku planuje pozbycie się wszystkich takich opakowań. 

Lewis zaznaczył, że w jednym ze sklepów Tesco Extra w Cambridge, który przekształcono w placówkę testową, sieć szuka nowych rozwiązań technologicznych, które umożliwią recykling takich elementów, jak foliowe wieczka pojemników czy torebki.  "Testujemy takie pomysły, jak sprzedawanie np. czterech produktów luzem w tej samej cenie, co czteropak. Inny pomysł to oferowanie warzyw i owoców luzem. Gdy ustalimy, jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej, będziemy je wprowadzać we wszystkich 2 .658 sklepach w Wielkiej Brytanii" – pisze Lewis.

CEO Tesco ma nadzieję, że dzięki efektowi skali te działania przyniosą prawdziwą transformację. 

Netto idzie w ekologię

Duńska grupa Salling, właściciel Netto, stosuje podobną retorykę. Tak jak Tesco, naciska na dostawców i pracuje nad ograniczeniem liczby plastikowych opakowań w swoich sklepach. 

- Co prawda opakowania plastikowe mają wiele dobrych właściwości, które między innymi zapewniają trwałość i ograniczają marnotrawienie żywności. Ale jednocześnie ważne jest, aby zmniejszyć wykorzystanie nowego plastiku - zauważa Michael Løve wiceprezes wykonawczy Grupy Salling i szef międzynarodowych operacji duńskiej grupy.

Firma chce aby do 2023 r. wszystkie produkty pod marką własną były sprzedawane w opakowaniach, które mogą być w 100 proc. przetworzone.

KWS

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 17 tristans

pora wymyślić jadalny plastik

! Odpowiedz
2 18 iwonka50

Bardzo dobrze. Jeszcze rządy powinny o to dbać a nie obciążać obywateli coraz bardziej za śmieci.

! Odpowiedz
6 29 kolumb1234

niech wycofają całą żywność tam jest najwięcej plastiku

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne