Telewizja Polsat zawarła z Bauer Media Invest i Bauer Polen Invest przedwstępną umowę kupna 100 proc. udziałów w Grupie Interia za kwotę 422 mln zł - poinformował Cyfrowy Polsat w komunikacie.
W umowie przedwstępnej strony uzgodniły warunki, na jakich Telewizja Polsat nabędzie udziały Grupie Interia po spełnieniu się warunku zawieszającego w postaci gody Prezesa UOKiK na dokonanie koncentracji.
Cena sprzedaży wyniesie 422 mln zł i zostanie dodatkowo pomniejszona o określone płatności wykonywane przez spółki z Grupy Interia na rzecz sprzedających zrealizowane po 31 grudnia 2019 r. oraz powiększona o odsetki naliczane wg stopy 3 proc. rocznie za okres od 31 grudnia 2019 r. do dnia zamknięcia transakcji od kwoty 410 mln zł, zgodnie z przyjętym mechanizmem locked-box.
Transakcja zostanie sfinansowana ze środków własnych Telewizji Polsat.
Cyfrowy Polsat poinformował w komunikacie prasowym, że dla Grupy Polsat zakup Interii to strategiczna inwestycja w obszarze Internetu i istotne wzmocnienie pozycji na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online.
Jest to również dodatkowy kanał dystrybucji oraz monetyzacji treści produkowanych już obecnie na potrzeby 34 kanałów telewizyjnych z logiem Polsatu.
Interia będzie również głównym polem działań marketingowych w
internecie całego portfolio usług i produktów Grupy Polsat, obejmujących m.in. markę Plus, Cyfrowy Polsat, IPLA, Netia czy marki Telewizji Polsat. Natomiast Polsat Media może wesprzeć sprzedaż powierzchni reklamowych Interii.
„Kupujemy dobrze prowadzony biznes o silnej pozycji na rynku internetowym. Doskonale pasuje do strategii Telewizji Polsat. Chcemy dostarczać atrakcyjne treści wszystkimi możliwymi kanałami dystrybucji. Dzięki Interii nasz kontent zyska kolejne pole eksploatacji. Nasza oferta dla reklamodawców zostanie wzbogacona o bardzo efektywne internetowe formaty reklamowe o szerokim zasięgu. Chcemy mieć silną pozycję na dynamicznie rosnącym rynku reklamy online” – powiedział prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski, cytowany w komunikacie prasowym.
Grupa Interia znajduje się obecnie w pierwszej trójce krajowych graczy w internecie, zarówno pod względem realnych użytkowników, jak i liczby odsłon stron oraz jest liderem pod względem dynamiki wzrostu.
Interia dociera do blisko 60 proc. użytkowników internetu w kraju. Z jej usług co miesiąc korzysta ponad 16 mln realnych użytkowników. Liczba odsłon stron Grupy Interia w sieci przekracza miesięcznie 1,3 mld. (PAP Biznes)
pr/























































