Jak mówią uczestnicy Impact fintech’17, mamy do czynienia z istotnym przełomem, gdzie coraz rzadziej korzystamy z płatności gotówkowych i kart płatniczych, a częściej wybieramy nowe rozwiązania, jak płatności mobilne i portfele cyfrowe. Jakie są megatrendy w biznesie i jakich rozwiązań oczekuje dzisiejszy klient?


- Dzisiejszy poranny Impact zdominowała dyskusja o trendach. Ja skoncentrowałem się na trzech, które widzimy jako Mastercard. Po pierwsze, zmieniają się oczekiwania klientów wobec tego, co dostarczamy, są coraz bardziej wymagający i chcą, żeby wszystko było więcej niż „superekstra” i oczywiście są mniej lojalni do brandów. Kolejna sprawa to bezpieczeństwo - bez bezpieczeństwa nie ma finansów. I oczywiście telefony komórkowe przejmują kontrolę nad nami, nad światem i są takim naszym pośrednikiem z siecią internetową - mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.
Zdaniem Bartosza Ciołkowskiego, mając obecnie nieograniczony dostęp do informacji, klienci dokonują wyboru produktu, kierując się ceną albo niezwykłą jakością, której oczekują. Nie decyduje już lojalność i przywiązanie do marki. Oprócz tego wszyscy coraz chętniej korzystają z rozwiązań mobilnych.
- Dzisiaj telefon robi za nas wszystko. Potrzebujemy więcej urządzeń, więcej możliwości przyjmowania płatności. Potrzebujemy więcej rozwiązań sotfware’owych, które mieszczą się do kieszeni. Przygotowujemy się do pilotażu wraz z Polskimi ePłatnościami, żeby przetestować takie rozwiązanie również w Polsce - mówi Ciołkowski.
Mastercard pracuje też nad nowym rozwiązaniem, które może zmienić rynek e-płatności w Polsce.
- Działa to bardzo prosto. Zbliżamy kartę do telefonu, wprowadzamy kwotę i zapłacone. Czyli dokładnie jak na terminalu, tylko tę funkcję przejmuje telefon - tłumaczy Ciołkowski.

























































