REKLAMA

Szał na jednoślady. Sprzedaż 125-tek mocno w górę

2015-08-14 07:00
publikacja
2015-08-14 07:00
Szał na jednoślady. Sprzedaż 125-tek mocno w górę
Szał na jednoślady. Sprzedaż 125-tek mocno w górę
/ EastNews

Nowe motocykle sprzedają się ponad dwa razy lepiej niż przed rokiem. Szał na małe jednoślady jest coraz większy – kupiliśmy od stycznia do lipca 170 proc. więcej motocykli niż w ubiegłym roku.

Po podpisaniu ustawy, która umożliwiła kierowcom samochodów kierować motocyklami z silnikami o poj. do 125 cm3, popyt na tę kategorię poszybował w górę. Wygląda na to, że rynek nadal nie jest nasycony i Polacy kupują kolejne sztuki prosto od dystrybutorów pomimo tego, że sezon już niedługo się skończy.

Modele Rometów nadal są najczęściej rejestrowanymi nowymi motocyklami w Polsce
Modele Rometów nadal są najczęściej rejestrowanymi nowymi motocyklami w Polsce (EastNews)

Dystrybutorzy i producenci jednośladów największe oblężenie przeżywają w kwietniu – zaraz na początku tej części roku, która umożliwia swobodną jazdę motocyklem – w tym roku zarejestrowano w kwietniu 3564 sztuk nowych jednośladów ogółem. W lipcu ta liczba spadła do 2868 sztuk. Biorąc jednak pod uwagę okres od początku roku, Polacy kupili 16 693 sztuki dwukołowców, czyli o ponad 10 000 sztuk więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Polacy chcą coraz więcej 125-tek – i nowych, i używanych

W tym segmencie największy wzrost dotyczył oczywiście kategorii motocykli o pojemności skokowej silnika do 125 cm3. W okresie styczeń-lipiec 2015 kupiono o 594,5% sztuk więcej niż w analogicznym okresie 2014 roku. Spadki wystąpiły natomiast w przypadku pojazdów o pojemności silnika 125-250 cm3 (30,9%) oraz 500-750 cm3 (1,3 proc.). 125-tki w tym roku zdominowały rynek i stanowią 73,3 proc. zarejestrowanych do tej pory jednośladów.

Liczba rejestracji nowych motocykli (styczeń-lipiec)

Lp.

Marka

2015

2014

Zmiana rdr

1.

Romet Motors

3793

979

287,4%

2.

Junak

3193

362

782,0%

3.

Yamaha

1482

786

88,5%

4.

Honda

1136

639

77,8%

5.

Kymco

905

293

208,9%

6.

BMW

832

755

10,2%

7.

Zipp

728

220

230,9%

8.

Suzuki

490

347

41,2%

9.

Kawasaki

476

429

11,0%

10.

KTM

475

301

57,8%

Suma

13510

5111

164,3%

Pozostałe marki

3183

1059

200,6%

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów

Duże spadki zanotowano w liczbie rejestracji motorowerów. Więcej sprzedała tylko marka Ferro (51 proc.), podczas gdy reszta notowała drastyczne zmniejszenie sprzedaży sięgające nawet 65 proc.

Romet w opałach

Liderem w grupie motocykli jest wciąż Romet Motors, jednak jego pozycja wydaje się być coraz bardziej zagrożona przez największego rywala – Junaka. W przypadku 125-tek, Junak zanotował względem zeszłego roku znacznie wyższy wzrost sprzedaży niż Romet (927 proc. Junaka do 472,7 proc. Rometa).

Liczba rejestracji motocykli o poj. silnika do 125 cm3 (styczeń-lipiec)

Lp.

Marka

2015

2014

Zmiana
rdr

1.

Romet Motors

3568

623

472,7%

2.

Junak

3153

307

927,0%

3.

Kymco

860

241

256,8%

4.

pozostałe marki

4656

591

687,8%

Źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów

Na trzecim miejscu nadal plasuje się Kymco, ze wzrostem na poziomie 256,8 proc. Pozostałe marki odnotowały wzrost o prawie 700%, sprzedając w tym roku 4656 sztuk.

/mg

Źródło:
Tematy
Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Advertisement

Komentarze (15)

dodaj komentarz
~Kermit
35-cio milionowy kraj nie posiada w produkcji żadnego własnego auta ani motocykla. Motoryzacyjny dramat! Nikomu na tym nie zależy!
Od 1990 roku rządzący nawet się nie zająkną w tym temacie, nie da się. Już nas przyzwyczaili, że się nie da, nie opłaca i w ogóle to zły pomysł skoro mamy Chiny.
Mniej zorientowanym
35-cio milionowy kraj nie posiada w produkcji żadnego własnego auta ani motocykla. Motoryzacyjny dramat! Nikomu na tym nie zależy!
Od 1990 roku rządzący nawet się nie zająkną w tym temacie, nie da się. Już nas przyzwyczaili, że się nie da, nie opłaca i w ogóle to zły pomysł skoro mamy Chiny.
Mniej zorientowanym przypomnę że KTM jest produkowany w 8,5 milionowym państwie, czyli się da.
A u nas, aby do wyborów, aby mnie wybrali. Żadnego długookresowego planowania, co chcemy osiągnąć za 5-10 lat, żadnej perspektywy, no bo po co!
~jefrej
tak, tak, już lecę po skuter, wiecie co zmieniłem zdanie wezmę 2. a wy tez po 2? czy więcej? buhahahahahahahahahaha.
~daffa
Jeśli jesteście zainteresowani 125-ami to jeden gość prowadzi moto vlog o motorach i ostatnio jak widzę pod lupę wziął właśnie te motorki. Wpisać na youtube coda moto vlog
~Tytus
Dużo rzeczowych, obiektywnych i ciekawych informacji o polskich chińczykach można znaleźć na forum Klubu Chińskich Motocykli.
~Old_X
Mówcie co chcecie ale ja uważam że, współczesne motocykle są za głośne.
Postępu nie widzę od lat 70 gdy kupiłem swój pierwszy motocykl SHL.
Rozumiem że, może się podobać gang Harlea-Dawidsona.
Ale reszta ...... ech.
~Dżejms
Osobiście nie jestem zwolennikiem wybebeszania wydechu, szkoda mi kasy na akcesoryjne wydechy ale stwierdzam że jeśli motocykl byłby dobrze wyciszony to byłoby niebezpiecznie. Biorąc pod uwagę przyspieszenia - zaskakiwałyby jeszcze częściej.
A co do sprzedaży - na dojazdy w zakorkowanym mieście - bajka. I 125 spoko
Osobiście nie jestem zwolennikiem wybebeszania wydechu, szkoda mi kasy na akcesoryjne wydechy ale stwierdzam że jeśli motocykl byłby dobrze wyciszony to byłoby niebezpiecznie. Biorąc pod uwagę przyspieszenia - zaskakiwałyby jeszcze częściej.
A co do sprzedaży - na dojazdy w zakorkowanym mieście - bajka. I 125 spoko wystarczy. Nawet i na wycieczki - jeśli nie są przesadnie dalekie.
Pozdrawiam wszystkich motocyklistów. Z resztą zauważam też że wielu kierowców samochodów chętnie przepuszcza motocyklistów - dziękujemy!
~kolo
junak ma 2 razy dłuższą gwarancję tzn. 12000km
~miro
junak, romet, polskie marki montowane z chinskiego dziadostwa
~Adam
Owszem masz racje to polskie w 100% marki polskie, 100% kapitału polskiego. Widać na tyle stać polski kapitał aby tylko składać nic swojego nie potrafią. Ale jest to tendencja ogólnoświatowa, wszyscy prawie robią w Chinach i składają u siebie przyklejając naklejki znanych firm. Nie wiem jak to w Chinach się robi, ale Owszem masz racje to polskie w 100% marki polskie, 100% kapitału polskiego. Widać na tyle stać polski kapitał aby tylko składać nic swojego nie potrafią. Ale jest to tendencja ogólnoświatowa, wszyscy prawie robią w Chinach i składają u siebie przyklejając naklejki znanych firm. Nie wiem jak to w Chinach się robi, ale wychodzą tam tanie motorowery. Pamietam jak na początku prezes Almotu (właściciel Junaka) mówił, że mógłby składać ten motocykl z polskich częsci bo jest taka możliwość (wtedy mówił o Junaku M16) ale ten motocykl nie zamknąłby się w 20 tyś, a wtedy te motory sprzedawali po 11 tyś. Stąd ten sukces, a mianowicie cena i sentyment do marki. Sam osobiście mam M16 od 3 lat chodzi bez zarzutów. Wielu Niemców gdy nim podróżowałem po Niemczech pytała co to za motor, odpowiadałem polski Junak i kręcili głowa a jak im powiedziałem ze kosztuje tylko 2,8 tyś euro to przecierali oczy i pytali gdzie można kupić i czy się nie psuje itd. Pamietam tez ze prezes Almotu zapowiadał conajmiej 40% polonizacje Junaka, mieli zacząć od produkowania tu w Polsce ram, ale chyba bum na małe 125 cm ich zaskoczył i jadą z transportami z Chin, aby nadążyć z popytam.
~miro odpowiada ~Adam
nie wiem jakie częsci masz na myśli, moze jakieś podstawe wyposazenie,

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki