Trudno oszacować liczbę programów partnerskich funkcjonujących w Polsce. Zakłada się, że jest ich kilkaset, z czego kilkadziesiąt należy do znanych marek. Czym więc kierować się przy wyborze systemu partnerskiego? Przede wszystkim specyfiką produktu, który chcemy sprzedawać na naszej stronie internetowej. Dopasujmy naszą ofertę tak, aby w jak najmniejszym stopniu była inwazyjna i drażliwa dla odwiedzających. Jeżeli prowadzimy stronę hobbistyczną, wybierzmy produkty, dzięki którymi można realizować pasję (np. kredyty, karty kredytowe). Możemy też pośredniczyć w sprzedaży poradników, albumów czy bliźniaczych usług. Im lepiej dobrana i wyważona oferta, tym większa szansa na monetyzację ruchu generowanego przez witrynę.
Mam stronę i co dalej
Zanim przystąpimy do programu partnerskiego, warto popracować nad profesjonalnym wyglądem naszej strony. Wielu kupuje przede wszystkim oczami. Pozbądźmy się wszystkich niepotrzebnych elementów graficznych, w szczególności migających gifów. Oczywiście, nie można zapominać o treści, która jest (powinna być) sercem każdej witryny. Unikalne teksty i praktyczne narzędzia pozwolą nie tylko zatrzymać odwiedzających, ale również pozyskać nowych użytkowników z wyszukiwarek. Wiadomości z kanałów RSS powinny wyłącznie uzupełniać nasz kontent.
Aby zarejestrować się w programie partnerskim Bankier.pl, potrzebujemy kilku minut. Najpierw należy wypełnić formularz rejestracyjny (podać wszystkie wymagane dane pod rygorem nieważności rejestracji), a następnie zaakceptować regulamin. W trzecim korku musimy kliknąć w link aktywacyjny, który zostanie przesłany na wskazane podczas zapisywania się konto e-mail.Po potwierdzeniu rejestracji możemy przystąpić do skonfigurowania i pobrania ze strony programu elementów reklamowych czy specjalnie opracowanych skryptów. Niezbędna będzie choćby minimalna znajomość języka html.
W przypadku programu partnerskiego Bankier.pl, zarejestrowany użytkownik otrzymuje zestaw narzędzi umożliwiających sprzedaż produktów finansowych i usług. System pozwala wygenerować kod dla interesującej nas oferty, wystarczy, że wybierzemy ją listy dostępnych produktów. Dzięki technologii XML, informacje zamieszczone na naszej stronie będą widoczne dla robotów wyszukiwarek, co pozwoli na szybką indeksację witryny. Pozwoli ona również na uproszenie relacji klient-sprzedawca: kupujący za pośrednictwem naszej strony wysyła wniosek, który następnie obsługuje wybrana instytucja. Na tym nasza rola się kończy, teraz tylko czekamy na potwierdzenie zgłoszenia przez reklamodawcę i wynagrodzenie.
Gdy już mamy przygotowaną stronę, warto wspomóc pozycjonowanie, wykupując linki w wyszukiwarkach (SEM) albo skupić się na działaniach poprawiających pozycję witryny w wynikach organicznych wyszukiwarki (SEO). Najlepiej będzie, jak się połączy obie strategie promocji w internecie. Warto też udzielać się na forach i portalach społecznościowych, pokazując siebie jako eksperta. Trzeba jednak uważać, aby nie wystawić się na pośmiewisko.
Nie mam strony, ale chcę zarabiać
System partnerski Bankier.pl pozwala zarabiać także tym internautom, którzy nie mają własnej strony. Po zarejestrowaniu, każdy nowy wydawca otrzyma gotowy serwis sprzedażowy o adresie login.systempartnerski.pl. Można go dobrowolnie skonfigurować - według pomysłów i potrzeb - w panelu administracyjnym (wybrać kolejność wyświetlanych produktów, własną kolorystykę lub wgrać indywidualny nagłówek. Można też przypisać do wygenerowanej strony wiele domen internetowych. To pozwoli na skuteczniejszą promocję w sieci, ale także wśród znajomych i rodziny. Rodzina oraz znajomi umożliwiają rozwinięcie internetowego biznesu i nie mówimy tu o nachalnym „wciskaniu” produktów. Nietrudno jednak wyobrazić sobie sytuację, w której bliska nam osoba szuka np. kredytu hipotetycznego. Jeżeli podpisze ona umowę z bankiem, dzięki naszej stronie, otrzymamy prowizję w kwocie nawet kilku tysięcy złotych. To mogą być najszybciej zarobione pieniądze w naszym życiu.
Czy wiesz, że...? | |
Aby zachęcić do współpracy i zwiększyć sprzedaż produktów i usług, System partnerski wraz z Reklamodawcami bardzo często organizują konkursy na najlepszego sprzedawcę danego produktu. Do wygrania jest zwykle wysokiej klasy sprzęt RTV i Foto-Video. Nie czekaj, już teraz sięgnij po premię dla najskuteczniejszego partnera. Przykładowy konkurs: Konkurs z Alior Bankiem. |
Paweł Wachowski
Bankier.pl
p.wachowski@bankier.pl
Zobacz też:
» Masz stronę WWW? Zacznij zarabiać
» Grzechy główne internetowych sprzedawców
» Handlujesz w internecie? Sprawdź, czy znasz przepisy
» Masz stronę WWW? Zacznij zarabiać
» Grzechy główne internetowych sprzedawców
» Handlujesz w internecie? Sprawdź, czy znasz przepisy




















































