Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie wyjaśniające w sprawie systemu Fala, który służy do zakupu biletów w województwie pomorskim - poinformowała Kamila Guzowska z Departamentu Komunikacji UOKiK.


UOKiK wyjaśnia, czy doszło do naruszenia ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów poprzez m.in. ograniczenie możliwości kupienia biletów okresowych w komercyjnych aplikacjach.
- Jest weryfikowane, czy są w ogóle jakiekolwiek podstawy do wszczęcia postępowania, gdzie się stawia zarzuty - powiedziała Guzowska. Dodała, że do UOKiK na początku września dotarło zawiadomienie od serwisu Jakdojade.pl, które było analizowane. Zaznaczyła, że pewne kwestie dotyczące Fali były zgłaszane też przez samych konsumentów.
- To wczesny etap. Nie ma zarzutów i nie jest przeciwko systemowi Fala. Postępowanie jest na zasadzie sprawdzenia - zaznaczyła Guzowska. Wskazała, że nie ma ono ram czasowych, a zależne jest od tego, jak wiele dokumentów i informacji trzeba będzie zweryfikować.
System Fala jest narzędziem do planowania podróży oraz płacenia za przejazdy w transporcie publicznym na terenie województwa pomorskiego.
Od sierpnia bilety okresowe można kupić wyłącznie poprzez ten system. To skutek porozumienia prowadzącej system spółki InnoBaltica oraz organizatorów transportu: ZTM Gdańsk i ZKM Gdynia.
We wrześniu br. Sejmik województwa pomorskiego zdecydował o zwiększeniu finansowania systemu biletowego Fala o 27 milionów złotych. (PAP)
kszy/ mmu/




























































