Symbio Polska, dystrybutor produktów bio w Polsce, zakłada, że w 2018 roku osiągnie zysk netto w wysokości 0,3 mln zł, a do 2021 roku zwiększy go stopniowo do 2,6 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
Na koniec 2017 roku Symbio Polska będzie miał 3,4 mln zł straty netto.
W tabeli poniżej prezentujemy prognozy Symbio Polska na lata 2018-2021.
| 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | |
| sprzedaż mrożonek | 12 | 6,7 | 16,5 | 18,5 | 20,7 | 23,2 |
| sprzedaż detaliczna | 16,3 | 13,1 | 17,6 | 20,6 | 24,1 | 28,2 |
| sprzedaż razem | 28,3 | 19,8 | 34,1 | 39,1 | 44,8 | 51,4 |
| zysk netto | -0,5 | -3,4 | 0,3 | 1 | 1,8 | 2,6 |
Symbio Polska zakłada w swojej strategii do 2021 roku zwiększenie wolumenu sprzedaży mrożonek (głównie eksport) a od następnego sezonu skupowego zmianę struktury terminowej sprzedaży w celu maksymalizacji uzyskiwanych marż handlowych.
W 2018 Symbio Polska przewieduje zwiększenie wolumenu skupu/sprzedaży do poziomu ponad 2 tys. ton tj. wzrost o ok 1/3 w stosunku do ostatnich dwóch lat, zbliżonego do roku 2015 (2,1 tys. ton). W kolejnych latach wolumen sprzedaży będzie rósł, ale nieco wolniej.
"Kluczowe dla wzrostu sprzedaży będzie pozyskanie finansowania na okres kilku miesięcy (skup-sprzedaż). Prowadzone są już rozmowy na temat finansowania skupu w sezonie 2018 roku ( skup czerwiec 2018 - październik 2018 – sprzedaż listopad 2018 - kwiecień 2019)" - napisano w komunikacie.
Spółka planuje w 2018 roku dalsze pozyskiwanie nowych dystrybutorów na rynku tradycyjnym, co będzie skutkować zwiększaniem się liczby sklepów detalicznych, w których dostępne będą produkty Symbio.
Dodatkowo zarząd planuje działania mające na celu wprowadzanie oferty Symbio do nowych, rozwijających się sieci handlowych zarówno w kanale nowoczesnym jak i tradycyjnym oraz typowych sieci hiper i supermarketów oraz dyskontów, a także sieci supermarketów specjalistycznych. (PAP Biznes)
pr/























































