REKLAMA

Świetne wyniki kwartalne CD Projektu. Spółka idzie na podbój Chin

2017-05-25 07:22
publikacja
2017-05-25 07:22

Producent „Wiedźmina” pozytywnie zaskoczył wynikami za pierwszy kwartał. Zarówno przychody, jak i marże i zysk netto okazały się wyraźnie wyższe niż rok temu i zdecydowanie przekroczyły oczekiwania większości analityków.

CD Projekt odnotował 99,3 mln złotych przychodów, czyli o jedną siódmą więcej niż rok wcześniej. Oczekiwania analityków kształtowały się na poziomie 82,3 mln zł. Nie rozczarował także zysk netto, który wzrósł do 45,3 mln zł i był o 39% wyższy przed rokiem. Eksperci z biur maklerskich spodziewali się 29,5 mln zł.

Względem pierwszego kwartału 2016 r. spółka poprawiła także rentowność. Marża EBIT urosła do 54,2% i była o blisko 10 pkt. wyższa niż przed rokiem, wyraźnie przekraczając rynkowy konsensus.

Spółka poinformowała też, że planuje start zamkniętej bety chińskiej wersji gry "Gwint: Wiedźmińska Gra Karciana" jeszcze w tym roku. "Na 2017 r. zaplanowano również start zamkniętej bety chińskiej wersji gry. Przejście do kolejnych etapów w rozwoju gry na rynku chińskim będzie uzależnione między innymi od zakończenia trwającego obecnie procesu certyfikacji Gwinta w Chinach" - czytamy w raporcie.

Warto dodać, że Chiny są największym rynkiem gier wideo na świecie. Newzoo szacuje, że jego wartość w 2016 roku wynosiła 22,2 mld dolarów. Tymczasem cały światowy rynek oszacowano wówczas na 99,6 mld dolarów. Chiny - z punktu widzenia producentów gier - są więc kopalnią złota. Dodatkowo tamtejszy rynek wciąż się szybko rozwija, a jego przewaga nad drugimi w stawce Stanami Zjednoczonymi powiększa się. W 2015 roku wynosiła ona 0,2 mld dolarów, zaś obecnie szacowana jest już na 0,9 mld dolarów.

fot. / / CD Projekt

Wracając do wyników - największy udział w przychodach CD Projektu miały przychody „z kontynuowanej, wysokiej  sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Krew i Wino oraz Serca z Kamienia” – pisze spółka.  Z kolei spadek kosztów sprzedaży wynikał z rozliczenia we wcześniejszych okresach całkowitego rozliczenia kosztów produkcji sprzedawanych obecnie tytułów.

Wyniki grupy CD Projekt w I kwartale 2017 roku, ich odniesienie do konsensusu PAP oraz do wyników z poprzednich okresów.
1Q2017 wyniki kons. różnica r/r q/q






Przychody 99,3 82,3 20,7% 14,2% -39,5%
EBITDA 54,8 35,7 53,7% 35,4% -42,6%
EBIT 53,8 34,6 55,8% 39,5% -43,8%
Zysk netto 45,3 29,5 53,7% 39,0% -42,9%






marża EBITDA 55,2% 43,3% 11,90 8,62 -2,98
marża EBIT 54,2% 41,9% 12,24 9,84 -4,13
marża netto 45,6% 35,8% 9,80 8,13 -2,77
Źródło: PAP

Od października 2016 roku studio CD PROJEKT RED udostępnia graczom nowy produkt wywodzący się z wiedźmińskiego uniwersum. GWINT: Wiedźmińska Gra Karciana to sieciowa gra karciana z wbudowanymi mikropłatnościami. Po siedmiu miesiącach trwania zamkniętych beta testów, 24 maja 2017 r. rozpoczęła się publiczna beta gry, w której uczestniczyć mogą wszyscy zainteresowani. CD PROJEKT RED pracuje także nad kolejną dużą grą RPG – Cyberpunk 2077.

Zdaniem zarządu istotny wpływ na wyniki w drugim i trzecim kwartale 2017 roku  będzie miała dalsza dynamika sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami – „Serca z Kamienia” i „Krew i Wino”. Sprzedaż wspomnianych tytułów będzie animowana w 2017 r. w tradycyjnych i cyfrowych kanałach dystrybucji gier między innymi poprzez udział w sezonowych akcjach handlowych.

Na wynik kolejnych okresów wpływ może mieć również rosnąca popularność i pozytywne przyjęcie przez graczy gry GWINT.  Dla sukcesu komercyjnego gry GWINT istotne będzie zainteresowanie graczy aktywnym udziałem w kolejnych etapach testów oraz pozytywne przyjęcie przez społeczność, przedstawicieli mediów i recenzentów wprowadzanych do gry na bieżąco nowych elementów i mechanizmów. CD Projekt zaplanował przeprowadzenie kampanii marketingowej „Gwinta” w USA, Niemczech, Francji, Wielkiej Brytanii, Rosji, Polsce, Brazylii, Ameryce Łacińskiej i Australii.

Inwestorzy wiążą ogromne nadzieje z premierami nowych gier CD Projektu. Przez ostatnie 12 miesięcy – a więc już w okresie po debiucie „Wiedźmina 3” – kurs akcji spółki wzrósł o 165%, w lutym 2017 roku osiągając rekordowo wysoki poziom 77,76 zł. Na zamknięciu środowych notowań za walory CD Projektu płacono 71,49 zł.

KK

Źródło:
Tematy
0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym.  Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

0zł za prowadzenie i najważniejsze usługi w koncie firmowym. Zyskaj konto firmowe z gwarancją braku opłat przez 2 lata.

Komentarze (17)

dodaj komentarz
(usunięty)
(wiadomość usunięta przez moderatora)
~XYzzzz
Chiny...a czy tonie jest tak, ze nie ma co sie podniecac Chinami,że rynek gier tam to 22 miliardy $$$ skoro oni glownie graja w gry ukradzione w necie na jakis "torentach" i w wersje pirackie....Fakt, GWINT ze swoimi mikroplatnosciami moze w chinach cos ugrac bo nie da sie nic ukraść....
Poza tym CD Projekt to obok
Chiny...a czy tonie jest tak, ze nie ma co sie podniecac Chinami,że rynek gier tam to 22 miliardy $$$ skoro oni glownie graja w gry ukradzione w necie na jakis "torentach" i w wersje pirackie....Fakt, GWINT ze swoimi mikroplatnosciami moze w chinach cos ugrac bo nie da sie nic ukraść....
Poza tym CD Projekt to obok Techlandu rewelacyjna spolka. Szkoda, ze jest tak mało "płodna", ze skupila sie tylko na jednym IP tzn na grze Wiedzmin,bo giganci tej branzy maja wiecej niz jeden świat. CDP powinien jak najszybciej oddac Cyberpunka 2077 i jednoczesnie rozpoczac prace nad Wiedzminem 4 w innym przypadku pozostana swiatowym sredniakiem jak teraz, co na polskie realia jest i tak czyms niedoscignionym dla reszty firm tej branzy (poza Techlandem )
~woj
W sumie są nieźli; jadą na jednym bajerze od 8 lat - facecie wymyślonym lat temu 30, którego przygody czytałem jako nastolatek. Czego chcieć więcej; kilku zdolnych grafików, mocny silnik i jedziemy z koksem. Samograj. Ale kij ma ZAWSZE dwa końce i niebawem gracze po prostu wyrosną z Geralda...
~kontrkandydat
Geralta
Apple - kilka rodzajów kompów + telefon - ludzie kiedyś wyrosną z gadżetów
Facebook - kilka aplikacji - ludzie kiedyś wyrosną z mediów społecznościowych
BMW - kilka modeli samochodów - ludzie kiedyś wymyślą teleportację

Większość dużych firm swój największy rozkwit zawdzięcza jednemu pomysłowi. Często nieswojemu
Geralta
Apple - kilka rodzajów kompów + telefon - ludzie kiedyś wyrosną z gadżetów
Facebook - kilka aplikacji - ludzie kiedyś wyrosną z mediów społecznościowych
BMW - kilka modeli samochodów - ludzie kiedyś wymyślą teleportację

Większość dużych firm swój największy rozkwit zawdzięcza jednemu pomysłowi. Często nieswojemu jak Microsoft.
~Atrakcyjny
Juz mialo to samo byc z FB czy bitcoin. Kazdy wie jak jak to obecnie wyglada, a Polski rynek gier jest MEGA atrakcyjny
~cubix7
Na tym polega definicja sukcesu: Skupić się na jednej rzeczy i robić to dobrze!
~Sephiroth
co Ty za glupoty gadasz :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Gra została uznana przez uzytkownikow metacritic za najlepsza grę na świecie miażdząc takie hity jak halflife2, baldurs gate i inne wielkie tytuły.

To rzeczywiscie kilku zdolnych grafików, mocny silnik i jazda z koksem...
~xxx odpowiada ~kontrkandydat
tylko że przytoczone powyżej przykłady używa sie na codzień można by powiedzieć iż bez tego swiat wyglądał by inaczej. a świat bez wiedzmina jak by wyglądał ?
~woj odpowiada ~kontrkandydat
Tak, tak Geralta. To BYŁO 30 lat temu - zapomniałem. Ja ich wcale nie potępiam, patrzę wręcz z podziwem, jak można skutecznie sprzedawać stare bajki dorosłym ludziom. A dorośli ludzie jeszcze za to płacą prawdziwymi pieniędzmi. Każdy robi to co lubi; jak ktoś chce "odlecieć" w świat fantazji - to jest jego sprawa, a że Tak, tak Geralta. To BYŁO 30 lat temu - zapomniałem. Ja ich wcale nie potępiam, patrzę wręcz z podziwem, jak można skutecznie sprzedawać stare bajki dorosłym ludziom. A dorośli ludzie jeszcze za to płacą prawdziwymi pieniędzmi. Każdy robi to co lubi; jak ktoś chce "odlecieć" w świat fantazji - to jest jego sprawa, a że oni na tym zarabiają - to brawo. Wszyscy się cieszą i każdy jest zadowolony.... do czasu, jak swoje własne dziecko musi posłać do psychoterapeuty na odwyk, bo ma "problem z kontaktami w środowisku rówieśniczym". Takie to rośnie pokolenie; kiedyś były książki, teraz są ruchome obrazki pod kontrolą kilku guziczków.
~qqqq odpowiada ~woj
"musi posłać do psychoterapeuty"-dysponujesz rzetelnymi danymi na temat zwiększenia częstości partykularnych zaburzeń u młodzieży, mało tego skorelowanych z ilością czasu spędzoną na graniu?
"kiedyś były książki, teraz są ruchome obrazki pod kontrolą kilku guziczków."-arbitralnie przypisujesz konsumowaniu
"musi posłać do psychoterapeuty"-dysponujesz rzetelnymi danymi na temat zwiększenia częstości partykularnych zaburzeń u młodzieży, mało tego skorelowanych z ilością czasu spędzoną na graniu?
"kiedyś były książki, teraz są ruchome obrazki pod kontrolą kilku guziczków."-arbitralnie przypisujesz konsumowaniu różnych rodzajów mediów różne wartości.

Na chłopski rozum pojmujesz świat.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki