REKLAMA
TYLKO U NAS

Strata netto LPP w I kw. wyniosła 362 mln zł

2020-06-25 06:34, akt.2020-06-25 10:32
publikacja
2020-06-25 06:34
aktualizacja
2020-06-25 10:32

Grupa LPP miała w pierwszym kwartale 2020/21 roku 362 mln zł straty netto i 17,6 mln zł zysku EBITDA (wg MSSF16) - podała spółka w raporcie kwartalnym.

Strata netto LPP w I kw. wyniosła 362 mln zł
Strata netto LPP w I kw. wyniosła 362 mln zł
/ LPP

W analogicznym okresie 2019/20 r. zysk netto wynosił 23,3 mln zł, a zysk EBITDA 298,4 mln zł.

Strata operacyjna grupy wyniosła 260,5 mln zł. LPP szacowało wcześniej, że strata EBIT wyniosła w tym okresie 265 mln zł.

Marża brutto w I kw. 20/21 wyniosła 48,2 proc. i była niższa rdr ze względu na niekorzystny wpływ pandemii, w wyniku której większość sklepów stacjonarnych nie działała w tygodniach, w których historycznie sprzedawano towary w pierwszej marży.

"Racjonalna polityka promocyjna we wszystkich markach w połączeniu z redukcją zamówień na Jesień/Zima 2020/21 pozwoliły nam na prowadzenie promocji, a nie wyprzedaży naszych kolekcji" - podało LPP w prezentacji.

Przychody LPP spadły o 35,3 proc. rdr do 1,18 mld zł mimo wzrostu powierzchni handlowej, ze względu na zamknięcie sklepów stacjonarnych z powodu pandemii.

Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych LFL (w walutach lokalnych) w I kwartale (od 1 lutego do 30 kwietnia 2020 roku) spadły o 57 proc. Największy spadek LFL, o 100 proc., spółka zanotowała w kwietniu, co było wynikiem zamknięcia prawie wszystkich sklepów stacjonarnych grupy. Jak podała spółka, spadek sprzedaży porównywalnej wszystkich marek grupy w całym I kwartale był na zbliżonym poziomie. Natomiast pod względem geograficznym najmniejszy spadek LFL zanotowały Rosja, Kazachstan i Łotwa, a największy Polska, Bułgaria i Słowenia.

Sprzedaż on-line wzrosła w I kw. 2020/21 o 120,5 proc. rdr do 384 mln zł ze względu na migrację klientów do e-commerce po zamknięciu salonów stacjonarnych na kilka tygodni. Sprzedaż internetowa stanowiła 38,2 proc. przychodów z Polski (10,4 proc. w I kw. 19/20) oraz 32,6 proc. przychodów grupy (9,6 proc. w I kw. 19/20). Polska stanowiła ok. 53 proc. przychodów on-line.

Spółka podała, że koszty SG&A na m kw. spadły o 22 proc. (wg MSSF 16), a koszty sklepów własnych na m kw. o 26 proc. rdr (wg MSR17).

Poziom zapasów wzrósł o 31 proc.

Na koniec I kw. 20/21 grupa miała 268,5 mln zł gotówki netto.

Grupa LPP podtrzymała w prezentacji, że zakłada na rok obrotowy 2020/21 spadek przychodów nie większy niż 30 proc. rdr i marżę brutto w przedziale 47-49 proc. Chce osiągnąć ponad 2 mld zł przychodów z e-commerce.

LPP przewiduje wzrost powierzchni o 8 proc. CAPEX w 2020/21 ma wynieść ok. 400 mln zł.

Grupa LPP poinformowała, że ma 23 proc. spadku sprzedaży po trzech czerwca. Spadek w sieci sklepów stacjonarnych wynosi w czerwcu 41 proc., a w kanale e-commerce wzrost sprzedaży wynosi 110 proc.

Jak podała spółka, w maju spadek łącznej sprzedaży wyniósł 39 proc. (-77 proc. w offline, +364 proc. w online), a w kwietniu sprzedaż spadła o 68 proc. (-100 proc. w offline, +251 proc. w online), a w marcu spadek łącznej sprzedaży wyniósł 32 proc. (-42 proc. w offline, +62 proc. w online).

Na koniec kwietnia sieć grupy LPP liczyła 1 731 sklepy w 25 krajach. Na 23 czerwca otwarte było 77 proc. z nich.

"Negocjujemy jeszcze ciągle z niektórymi właścicielami centrów handlowych. Liczymy, że w lipcu negocjacje zostaną zakończone" - powiedział Lutkiewicz podczas telekonferencji. Jak dodał, galerie, z którymi prowadzone są nadal rozmowy, to galerie w dużych miastach. Odpowiadały za ponad 17-18 proc. obrotów.

Sprzedaż online prowadzona jest w 31 krajach.

"Naszym celem na ten rok jest uchronić się przed spadkiem przychodów większym niż 30 proc. Na tę chwilę wydaje się, że to pesymistyczne założenie. Patrząc na dane sprzedażowe w czerwcu, można powiedzieć, że spadek nie powinien być większy niż 20 proc." - powiedział wiceprezes podczas telekonferencji.

Grupa LPP podtrzymała, że zakłada na rok obrotowy 2020/21 spadek przychodów nie większy niż 30 proc. rdr i marżę brutto w przedziale 47-49 proc.

pel/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (3)

dodaj komentarz
marsaw
LPP sobie poradzi, rokowania na ten rok nie są złe, sprzedaż ma spać o 20%, biorąc pod uwagę jak pandemia uderzyła w branżę to ta spółka daje radę.
jkg
Było do przewidzenia, pierwszy kwartał w odzieżówce zawsze jest trudniejszy i bez wirusa. Mimo wszystko w LPP tragedii nie ma.
grzegorzkubik
Teraz jest wielki wzrost spółek gamingowych i to będzie trwało ze 20 lat.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki