Strata netto Boombitu w trzecim kwartale 2019 roku wyniosła 1,5 mln zł wobec 0,2 mln zł straty przed rokiem - podała spółka w komunikacie. Przychody producenta gier wzrosły ponad dwukrotnie do 14,8 mln zł.


Pomimo wyższych przychodów już wynik brutto na sprzedaży spółki był niższy niż przed rokiem - spadł o 59 proc. do 0,7 mln zł.
Koszty ogólnego zarządu wzrosły do 2,3 mln zł z 1,8 mln zł przed rokiem.
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w trzecim kwartale wyniosły 4,4 mln zł wobec 1,2 mln zł przed rokiem.
W raporcie podano, że w czwartym kwartale grupa kontynuuje działania mające na celu poprawę efektywności kosztowej, w obszarze kosztów osobowych. Zakładana docelowa liczba pracowników i stałych współpracowników na koniec I kwartału 2020 roku ma nie przekraczać 170 osób, w porównaniu do 225 osób na koniec września.
"Zarząd szacuje, że w efekcie powyższych działań koszty osobowe w I kwartale 2020 roku, w porównaniu do III kwartału 2019 roku będą niższe o ok. 1,2 mln zł" - napisano.
"Część tytułów nad którymi pracuje grupa nie wymaga obecnie tak dużego zaangażowania jak dotychczas (np. Cooking Festival, Shooting Club, gry parkingowe). Dodatkowo grupa skupiła się na poprawie efektywności pracy, dynamicznie zarządzając wykorzystaniem posiadanych zasobów personalnych" - dodano.
Ponadto zarząd szacuje, że baza kosztowa w I kwartale 2020 roku będzie mniejsza o dodatkowe 0,3-0,4 mln zł, w porównaniu do III kwartału 2019 roku, w związku z niższymi kosztami usług obcych.
Dodano, że w związku z satysfakcjonującymi wynikami osiągniętymi na platformie Nintendo Switch przez grę "Build a Bridge!", Boombit planuje wydawanie na tej platformie kolejnych tytułów z posiadanego portfolio.
[Aktualizacja]: W reakcji na informacje o wynikach, akcje Boombit tanieją o ok 20 proc.
(PAP Biznes)
kuc/ asa/