REKLAMA
TYLKO U NAS

Sprzedaż grupy VRG może być w '20 niższa do 25 proc. rdr

2020-11-10 07:20
publikacja
2020-11-10 07:20

Grupa VRG uważa, że jej sprzedaż w 2020 roku może spaść do 25 proc. rdr - podała spółka w raporcie kwartalnym. Udział e-commerce może wynieść do 30 proc.

Sprzedaż grupy VRG może być w '20 niższa do 25 proc. rdr
Sprzedaż grupy VRG może być w '20 niższa do 25 proc. rdr
/ Materiały prasowe

"W związku z zamknięciem sklepów w centrach handlowych przez większą część listopada oraz niepewnością co do ich możliwego otwarcia w grudniu, który jest kluczowym miesiącem, w szczególności w segmencie jubilerskim, zarząd uważa, iż sprzedaż w grupy w 2020 roku może być niższa nawet do 25 proc. w porównaniu do poprzedniego roku" - napisano w raporcie.

Po trzech kwartałach grupa VRG ma 621,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, 75,6 mln zł EBITDA i 29,3 mln zł straty netto. W analogicznym okresie 2019 roku przychody wynosiły 735,8 mln zł, EBITDA 122,4 mln zł, a zysk netto 19,6 mln zł (dane wg MSSF16).

Spółka podtrzymała, że jednym z jej celów na koniec 2020 roku jest dodatnia EBITDA (pod MSR17).

W zakresie planów otwarć grupa VRG przewiduje ograniczenie powierzchni handlowej netto w stosunku do stanu na koniec 2019 roku o około 3 proc. ze względu na zamykanie nierentownych sklepów, w szczególności w segmencie odzieżowym oraz rozwój w segmencie jubilerskim.

Grupa podtrzymuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w kanale on-line. Jak podano, ze względu na zamknięcie salonów w centrach handlowych przez większą część listopada udział tego kanału w całości sprzedaży może wynieść do 30 proc. (w porównaniu z 14 proc. w roku poprzednim).

"Wraz z informacją o wprowadzaniu nowych restrykcji, zarząd podjął decyzje o: intensyfikacji marketingu on-line, wcześniejszym rozpoczęciu promocji oraz zwiększeniu potencjału logistycznego. Oprócz działań prosprzedażowych, zarząd podjął działania związane z redukcjami kosztowymi, polegającymi na 20 proc. obniżeniu wynagrodzeń i czasu pracy pracowników, 20 proc. obniżeniu wynagrodzeń zarządu, jak również rozpoczęciu dalszych negocjacji z centrami handlowymi" - podała VRG.

"Jednocześnie zarząd liczy na wsparcie w obszarze pomocy publicznej w postaci zawieszenia płatności czynszów oraz dofinansowania do wynagrodzeń pracowników" - dodano.

Jak poinformowała VRG, w roku 2021 spółka będzie się koncentrować na rozwoju omnichannel, czyli łącznego zarządzania kanałem salonów tradycyjnych i e-commerce. W zakresie planów otwarć grupa chce utrzymać wielkość powierzchni sieci sklepów na poziomie roku 2020.

"Na wyniki 2021 wpływ będą mieć też działania podjęte w obliczu kolejnego lockdownu takie jak: decyzja o redukcji zamówień na Wiosna/Lato 2021 o 15-20 proc., o przesunięciu części kolekcji Jesień/Zima 2020 na Wiosna/lato 2021" - napisano.

Na koniec trzeciego kwartału 2020 roku grupa posiadała sieć sprzedaży detalicznej, liczącą 566 lokalizacji, łącznie z salonami franczyzowymi, marek Vistula, Wólczanka, Bytom, Deni Cler, W.KRUK.

Poniżej przedstawiamy wyniki VRG w trzecim kwartale 2020 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP i poprzednich wyników.

dane w mln zł

3Q2020 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2020 rdr
Przychody 249,4 249,1 0,1% -0,7% 42,6% 621,7 -15,5%
EBITDA 39,8 32,3 23,3% -2,7% 116,1% 75,6 -38,2%
EBIT 13,3 11,1 19,9% 5,4% - -9,0 -
zysk netto j.d. 5,0 6,3 -20,8% - - -29,3 -
marża EBITDA 16,0% 13,0% 2,99 -0,32 5,43 12,16% -1,50
marża EBIT 5,3% 4,4% 0,88 0,31 11,26 -1,45% -6,88
marża netto 2,0% 2,5% -0,53 2,73 3,34 -4,71% -7,13

*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.

(PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Najlepsze konta premium – wrzesień 2025 r.
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki