Grupa Sfinks Polska odnotowała w lutym 2023 r., w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,8 proc. do 14,48 mln zł. Dla porównywalnej sieci lokali wzrost ten wyniósł 25,3 proc. rdr - poinformowała spółka w komunikacie.


Sfinks podał, że wzrost o 22,8 proc. był efektem pracy zrealizowanej przez 77 lokali działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks, z wyłączeniem sieci Piwiarnia.
Narastająco, w okresie styczeń-luty sprzedaż gastronomiczna wyniosła 29,4 mln zł i wzrosła o 24,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, a dla porównywalnej sieci lokali wzrosła o 28,8 proc. do 28,78 mln zł.
Sprzedaż gastronomiczna w lokalach działających pod markami należącymi do Grupy Sfinks jest sumą sprzedaży realizowanej przez restauracje własne i franczyzowe. Sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach własnych stanowi przychód grupy, natomiast sprzedaż gastronomiczna realizowana w restauracjach franczyzowych stanowi przychód franczyzobiorców, od których pobierana jest opłata franczyzowa. (PAP Biznes)
doa/ ana/