REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Spowolnienie w handlu trwa, sklepy ograniczają promocje. Są jednak wyjątki

Michał Litorowicz2023-01-03 09:45redaktor Bankier.pl
publikacja
2023-01-03 09:45

„Spowolnienie w handlu staje się faktem, nawet w szczycie sezonu świątecznego liczba atrakcyjnych ofert spadła” informuje „Rzeczpospolita”. Pula promocji w niektórych segmentach rynku zmniejszyła się nawet o ponad 20 procent. Zupełnie inną strategię przyjęły natomiast dyskonty i drogerie. 

Spowolnienie w handlu trwa, sklepy ograniczają promocje. Są jednak wyjątki
Spowolnienie w handlu trwa, sklepy ograniczają promocje. Są jednak wyjątki
/ Pexels

Dziennik pisze o "ostrym zaciskaniu pasa" w handlu, a jako dowód przedstawia dane dotyczące promocyjnych ofert w sklepach. Z analizy przeprowadzonej przez UCE Research i Hiper-Com Poland wynika, że w okresie przedświątecznym większość sieci ograniczyła liczbę promocji  a przecież to właśnie przed świętami Polacy chętnie korzystają z obniżek. 

Dyskonty zdominowały rynek promocji w Polsce

Od 23 listopada do 23 grudnia 2022 roku w 39 tys. sklepów prowadzonych przez 90 sieci handlowych ogólna liczba promocji spadła w ujęciu rocznym 0,8 proc. Dane zaburzają jednak dyskonty, w których liczba takich ofert poszła w górę o 50,7 proc., oraz drogerie – tu wzrost wyniósł 20,2 proc. Gdyby pominąć tego typu sklepy, spadek liczby promocji to już ponad 6 proc.

Czasowo obniżone ceny wyparowały w największym stopniu ze sklepów RTV/AGD (-24 proc.), cash&carry (-19,9 proc.) oraz tych z asortymentem do domu i ogrodu (-17,5 proc.). 

– Opinie konsumentów, że podwyżki płac czy emerytur w całości są pochłaniane przez wzrost cen i że pogarsza się ich status materialny, są w pełni uzasadnione – mówi w rozmowie z "Rz" Hanna Kuzińska z Katedry Finansów w Akademii Leona Koźmińskiego. – Mogą oszczędzać, ale tylko na żywności i odzieży. Nie będą głodni i zmarznięci, ale mogą obniżać jakość produktów – dodaje.

– Sieci walczą o przetrwanie w kwestii promocji i zwyczajnie oszczędzają. Z jednej strony chcą i muszą je robić, ale z drugiej strony coraz mniej je stać na dobre oferty, przez inflację również muszą szukać oszczędności – wyjaśnia Julita Pryzmont, ekspert z agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland.

ML

Źródło:
Michał Litorowicz
Michał Litorowicz
redaktor Bankier.pl

Redaktor działu newsroom, absolwent politologii na Uniwersytecie Warszawskim. Wcześniej związany z portalami Gazeta.pl i Warszawa.naszemiasto.pl. Telefon: 71 748 95 08

Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (2)

dodaj komentarz
zgadujzgadula
Brak promocji =brak handlu w PL. Zakupy w cenach ofertowych kłoci się z religia Polskiego konsumenta
go_ral
takie lidle i biedronki maja marze obecnie na poziomie 50-60% na produktach mlecznych i one maja z czego robic promocje. polacy wola promocje od stalych nizszych cen

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki