Millenialsi niezbyt chętnie oszczędzają i inwestują. Żeby pomóc im zderzyć się ze światem finansów, pomocna może okazać się technologia, do której są tak przyzwyczajeni i która w tle każdej transakcji bezgotówkowej przemyci element oszczędnościowy. Sukcesu w takim pomyśle upatruje startup Spendolator.
![Spendolator - aplikacja do inwestowania dla millenialsów [Startup for Export]](https://galeria.bankier.pl/p/8/c/9cc3c06e3e8c6c-945-560-0-37-1211-726.png)
![Spendolator - aplikacja do inwestowania dla millenialsów [Startup for Export]](https://galeria.bankier.pl/p/8/c/9cc3c06e3e8c6c-945-560-0-37-1211-726.png)
O pomyśle na nową aplikację Sara Koślińska, CEO Spendolator, opowiadała podczas sesji pitchingowej Startup for Export w ramach kongresu impact'16 fintech/insurtech w grudniu we Wrocławiu.
Produktem Spendolator jest aplikacja, która ma zachęcić millennialsów do oszczędzania i inwestowania długoterminowego. Poprzez mechanizm "mikroinwestycji", chcą pomóc młodym w pierwszym kontakcie z funduszami, a bankom zapewnić platformę do cross-sellingu i wysokiej jakości informacje kredytowe.
Firma za docelowych klientów wybiera właśnie banki. Dzięki aplikacji, która przy każdej transakcji kartą przeleje pewien procent kwoty z rachunku bieżącego na rachunek inwestycyjny, chce zapewnić tej grupie dostęp do istotnych informacji, które pozwolą nawiązać relację z użytkownikiem końcowym - młodym klientem banku - i zaproponować mu konkretne rozwiązania dopasowane do potrzeb.
– Jeśli bank wie, że klient wkrótce osiągnie pełny poziom realizacji ustalonego w aplikacji celu, którym mogą być wakacje czy wymarzony samochód, może zaoferować klientowi odpowiednie ubezpieczenie – tłumaczy Sara Koślińska, CEO Spendolator.
Model biznesowy zakłada współpracę z jednym podmiotem na rynku, docelowo największym bankiem ze Skandynawii lub Europy Zachodniej. Za roczną opłatą licencyjną uzyska dostęp do produktu, który następnie ma oferować swoim klientom za darmo. Aplikacja nie została jeszcze wprowadzona na rynek – według planów sprzedaż ma zostać uruchomiona w I kw. 2017 roku.
Bankier.pl jest patronem medialnym kongresu impact'16 fintech/insurtech.
Mateusz Gawin


























































