Sokołów przeznaczył na inwestycje w 2023 roku 239,62 mln zł. Odnotował też wzrost przychodu ze sprzedaży na poziomie 9,4 proc. rdr. - poinformowała spółka w komunikacie prasowym. Na 2024 rok planuje optymalizację kosztów procesów produkcyjnych i kontynuację realizacji inwestycji zwiększających wydajność zakładów.


"Potwierdzeniem naszych osiągnięć są konkretne dane, jak np. wzrost przychodu ze sprzedaży o 9,4 proc. Odnotowaliśmy między innymi dynamiczny wzrost sprzedaży produktów marki Sokoliki, skierowanych do najmłodszych konsumentów. (…) Dziś, w kategorii markowych przekąsek mięsnych dla dzieci, udział sprzedaży produktów Sokoliki w masie wynosi aż 76 proc. Intensywnie rozwijamy również sprzedaż wyrobów plastrowanych, a nasze wyniki w tej kategorii z roku na rok biją kolejne rekordy. W ubiegłym roku, osiągnęliśmy w tej grupie asortymentów dynamikę sprzedaży na poziomie 129 proc., a co istotne - wciąż widzimy tu ogromny potencjał rozwojowy" - powiedział cytowany w komunikacie prezes Sokołowa Przemysław Gostkiewicz, który w ubiegłym roku zastąpił na tym stanowisku Bogusława Miszczuka.
"Choć obecna sytuacja gospodarcza wykazuje pewną stabilizację, to nadal działamy w niezwykle złożonym otoczeniu. Dodatkowo, w branży mięsnej już od kilku lat borykamy się z epidemią ASF oraz trudnościami na rynku surowcowym. Niestety, coraz więcej mniejszych hodowli rezygnuje z działalności" - dodał Gostkiewicz.
W 2024 roku spółka zakłada optymalizację kosztów procesów produkcyjnych. Planuje też kontynuację realizacji inwestycji, które zwiększają wydajność zakładów i pozwalają ograniczać zużycie surowców mineralnych.
„Dążenie do zrównoważonej produkcji żywności to dziś konieczność. Jako odpowiedzialny producent w pełni to rozumiemy, oczekują tego również świadomi konsumenci. Planujemy też nadal rozwijać nasze portfolio, zgodnie z najnowszymi trendami żywieniowymi i aktualnymi potrzebami klientów" - poinformował prezes.
W 2023 roku Grupa Sokołów uruchomiła nową spółkę Sokołów-Net, powstałą w wyniku połączenia sieci sklepów Sokołów i Gzella. Przeprowadziła też modernizację zakładu w Robakowie, a w zakładzie w Kole utworzyła dział wege.
Jak informuje spółka, w 2023 roku przy sześciu jej zakładach powstały instalacje fotowoltaiczne, o całkowitej mocy 450 kWp, co przy średnim uzysku energii elektrycznej rocznie daje ok. 450 MWh. Zgodnie z raportem, instalacje te zapewniają redukcję emisji CO2 o około 200 ton rocznie. Jest to dopiero pierwszy etap budowy paneli fotowoltaicznych przy zakładach grupy – w kolejnym Sokołów planuje 10-krotne zwiększenie mocy do poziomu niemal 4.500 kWp. (PAP Biznes)
mil/ ana/