SMS od Santandera? Nie klikaj w link

"Nieautoryzowane logowanie zostało wstrzymane. Odblokuj bankowosc internetowa, korzystajac z poniższego linku" [zachowana pisownia oryginalna] - tego typu SMS-y otrzymują klienci banku Santander. To kolejny pomysł oszustów na wyłudzenie pieniędzy.

Santander bank ostrzega klientów, że mogą dostać podejrzaną wiadomość. Treść jest zbliżona do tej przedstawionej poniżej. 

(Santander)

Jednak scenariuszy może być kilka. Oto przykłady, które wykorzystują oszuści podszywający się pod bank, by usprawiedliwić konieczność dokonania opłaty:

  • konieczność dopłaty do kuriera, bo paczka jest za ciężka,
  • nadawcą jest komornik, który informuje o zadłużeniu na kilka złotych,
  • potrzeba uregulowania zaległości na portalu aukcyjnym, aby ogłoszenie nie znikło,
  • informacja o zablokowanym dostępie do bankowości elektronicznej (wspomniana powyżej).

Bank już wielokrotnie powtarzał, że ani w mailach, ani w SMS-ach nie wysyła przekierowań do strony logowania do bankowości elektronicznej, więc już to powinno wzbudzić podejrzenia klientów. Dodatkowo też radzi także jak uchronić się przed atakiem. Należy przede wszystkim:

  • uważnie czytać wszystkie wiadomości i treści smsKodów, 
  • w każdym przypadku sprawdzać, czy strona, na której klient wpisuje NIK i hasło jest jedną z domen bankowych: centrum24.pl lub ibiznes24.pl.

W razie wątpliwości zamiast zdać się na łut szczęścia warto skontaktować się z bankiem (doradcą online lub infolinią (1 9999 z telefonu stacjonarnego, 781 119 999 z telefonu komórkowego, +48 61 81 1 9999 z zagranicy).

(Bankier.pl)

aw

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne