SMS od Santandera? Nie klikaj w link

2019-10-31 10:35
publikacja
2019-10-31 10:35

"Nieautoryzowane logowanie zostało wstrzymane. Odblokuj bankowosc internetowa, korzystajac z poniższego linku" [zachowana pisownia oryginalna] - tego typu SMS-y otrzymują klienci banku Santander. To kolejny pomysł oszustów na wyłudzenie pieniędzy.

Santander bank ostrzega klientów, że mogą dostać podejrzaną wiadomość. Treść jest zbliżona do tej przedstawionej poniżej. 

/ Santander

Jednak scenariuszy może być kilka. Oto przykłady, które wykorzystują oszuści podszywający się pod bank, by usprawiedliwić konieczność dokonania opłaty:

  • konieczność dopłaty do kuriera, bo paczka jest za ciężka,
  • nadawcą jest komornik, który informuje o zadłużeniu na kilka złotych,
  • potrzeba uregulowania zaległości na portalu aukcyjnym, aby ogłoszenie nie znikło,
  • informacja o zablokowanym dostępie do bankowości elektronicznej (wspomniana powyżej).

Bank już wielokrotnie powtarzał, że ani w mailach, ani w SMS-ach nie wysyła przekierowań do strony logowania do bankowości elektronicznej, więc już to powinno wzbudzić podejrzenia klientów. Dodatkowo też radzi także jak uchronić się przed atakiem. Należy przede wszystkim:

  • uważnie czytać wszystkie wiadomości i treści smsKodów, 
  • w każdym przypadku sprawdzać, czy strona, na której klient wpisuje NIK i hasło jest jedną z domen bankowych: centrum24.pl lub ibiznes24.pl.

W razie wątpliwości zamiast zdać się na łut szczęścia warto skontaktować się z bankiem (doradcą online lub infolinią (1 9999 z telefonu stacjonarnego, 781 119 999 z telefonu komórkowego, +48 61 81 1 9999 z zagranicy).

/ Bankier.pl

aw

Źródło:
Tematy
Tanie konto osobiste z kontem oszczędnościowym.

Tanie konto osobiste z kontem oszczędnościowym.

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Cyberbezpieczeństwo

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki