Sieć MiniSo z artykułami dla domu, słodyczami i gadżetami ponownie wchodzi do Polski. Działała tu w 2018 roku, ale wycofała się w trakcie pandemii. Prowadziła wówczas cztery sklepy, jednak planowała otwarcie aż 100 placówek do 2020 roku. Teraz będzie można zrobić zakupy w jej sklepie w warszawskich Złotych Tarasach – podaje portal Dlahandlu.pl.


MiniSo to sieć sklepów, specjalizująca się w artykułach gospodarstwa domowego, kosmetykach, słodyczach, gadżetach elektronicznych, artykułach piśmienniczych i zabawkach. Siedem lat temu otworzyła swój pierwszy sklep w Domach Towarowych Wars Sawa Junior przy ul. Marszałkowskiej w Warszawie. Wówczas markę rozwijała firma Miniso Lifestyle Polska, a obecnie jest to spółka Miniso Trading.
Blisko 7,6 tys. sklepów w 100 krajach
Sieć MiniSo została założona w przez japońskiego projektanta Miyake Jyunya i chińskiego przedsiębiorcę Ye Guofu w 2013 roku. W ciągu czterech lat otworzyła 2600 sklepów. W 2015 roku jej obroty osiągnęły obrót 750 mln dolarów, a już rok później zostały podwojone.
Później firma rozwijała swoją sieć w 60 krajach m.in. w USA, Kanadzie, Rosji, Singapurze, Zjednoczonych Emiratach, Malezji oraz Europie. W ciągu siedmiu ostatnich lat potroiła liczbę sklepów. Aktualnie jest ich blisko 7,6 tys. w 100 krajach. Tylko w Chinach kontynentalnych posiada 4275 placówek.
Co roku 800 nowych sklepów
Jak podaje portal Dlahandlu.pl przychody MiniSo w pierwszym kwartale tego roku wzrosły o 18,9 proc. rok do roku do 610 mln dolarów. Marża brutto wyniosła 44,2 proc. w porównaniu do 43,4 proc. w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk za ten okres wyniósł 57,4 mln dolarów.
Grupa rozwija też sieć TOP TOY, która ma 280 sklepów, co oznacza wzrost rok do roku o 120 nowych. W ostatnim kwartale ubiegłego roku sieć ta rozpoczęła ekspansję na rynki zagraniczne.
KW