REKLAMA

Skandia Życie S.A.: Nowe priorytety i nowy fundusz

2005-05-25 06:29
publikacja
2005-05-25 06:29
Nasza firma ma ogromny potencjał i masę interesujących produktów. Chcemy budować nową jakość - mówił Bogusław Skuza, prezes Zarządu Skandii Życie S.A., inaugurując majowy Kongres Inwestycyjny Skandii, który odbył się w Sali Notowań w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Przedstawiciele Skandii przedstawili zmiany w strategii firmy i nowy produkt - Fundusz Skandia Euro Gwarantowany 2020, który jest już dostępny w sprzedaży od połowy maja.

Ostatni kongres Skandii odbył się dwa lata temu, był to wówczas tzw. Road show. Dziś zmieniła się nazwa na Kongres Inwestycyjny Skandii, który 16 maja zgromadził w gmachu warszawskiej giełdy reprezentantów licznych dystrybutorów produktów firmy. Bogusław Skuza przypomniał, że firma działa już w Polsce 5 lat, a w tym roku Skandia obchodzi swój jubileusz - 150 lat istnienia na rynku (została zrejestrowana 12 stycznia 1855 roku). Ostatnio pojawiły się informacje, że Skandią interesują się nowi inwestorzy. - Jest oferta kupna firmy przez inwestora południowoafrykańskiego. Skoro chcą nas kupić, to znaczy, że nasza firma ma wartość. Jesteśmy w 23 krajach. Robimy swoje i nie poddajemy się napływającym informacjom - podkreślał prezes Bogusław Skuza, wskazując, że ponad 200 firm z UE notyfikowało w Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych zamiar działania w Polsce. - Nie są one zagrożeniem dla działających już w kraju towarzystw, choć oczywiście chcemy poznać potencjalnych konkurentów, których jeszcze nie znamy - dodawał. B. Skuza. Podnosił, że Skandia zawsze wywwiązywała się ze swoich zobowiązań, ma stały i unikalny model biznesowy oparty na współpracy z wiarygodnyymi partnerami. - Mamy umiejętność kreowania nowych wartości. Po 5 latach działalności w Polsce odnieśliśmy sukces. Zaspokajamy potrzeby klientów w kontekście długookresowego bezpieczeństwa finansowego. Chcemy kreować nasze produkty w oparciu o wiedzę z akresu rynku kapitałowego i instrumentów finansowych. W minionym roku zanotowaliśmy kolejny dobry i solidny wzrost przypisu zebranej składki. Przypis składki w 2004 roku wyniósł 142 mln zł , w 2005 roku firma planuje uzyskanie 200 mln złotych - kontynuował prezes.

Skandia przeprowadziała w 2004 roku badania satysfakcji swoich klientów. Zankietowano 600 osób. 70 % z nich jest zadowolonych z produktów i usług firmy, 3-7 % niezadowolonych, reszta, czyli dwadzieścia kilka procent nie wie czy lubi swoją firmą. Przedstawiciele Skandii zapewniają, że będą intensywnie „pracować” nad tą ostatnią grupą klientów.

2005 rok dla Skandii to przede wszystkim nowe prriorytety. Jak na razie są cztery - orientacja na klienta ( nie odniesie się sukcesu, jeśli klient nie będzie zadowolony), rozwój sprzedaży (zwłaszcza kanału bankowego, pośredników kredytowych), orientacja na najlepszych partnerów (tych, którzy chcą się rozwijać) i standaryzacja (bez nie niemożliwe jest wzajemne rozumienie się i porozumiewanie).

- Nasza oferta jest atrakcyjna zrówno dla klientów jak i dystrybucji, która musi być przewidywalna. Bez przewidywalności nie da się zaplanować produktów i budżetu - akcentował B. Skuza, apelując do słuchajacych go przedstawicieli dystrybutorów o współodpowiedzialność. - Z klientem trzeba dotrwać do końca jego programu. Stawiamy na długoletnie i bezpieczne oszczędzanie - konkludował szef Skandii, anonsując nowy, bezkonkurencyjny i innowacyjny produkt firmy - Fundusz Skandia Euro Gwarantowany 2020 (w sprzedaży już od 16 maja). Jego szczegółowym omówieniem zajął się Paweł Ziemba, dyr. sprzedaży i marketingu Skandii Życie.

- Fundusz Skandia Euro Gwarantowany 2020 skierowany jest do klientów, którzy oczekują gwarancji, żę nie stracą, chcą dywersyfikować swój portfel, szukają innowacji i chcą mieć gwarancję w euro. Nowy produkt jest mocno osadzony w strategii Skandii i odbiega od funkcjonujących na rynku standardów Pozwala na bezpieczne i długoterminowe oszczędzanie. Umożliwia inwestowanie do 100 procent aktywów w akcje i osiągnięcie na rynku akcji wysokiego zysku - zachęcał Paweł Ziemba.

Gwarantem jest nowy partner Skandii - Societe Generale. Poziom gwarancji jest ustalany w każdą druga środę miesiąca. Fundusz umożliwia korzystniejsze niż w banku czy kantorze nabycie euro. Oferuje dostęp do 47% rynku akcji w Europie, 15% w Ameryce Północnej, 23% w Wielkiej Brytanii i 15% w Azji.

Na koniec kongresu, podczas którego organizatorzy przedstawili także dynamiczne i interesujące nowe wizytówki medialne Skandii, Mariusz Staniszewski z CSAM S.A. zajął się analizą rynku długoterminowych programów inwestrycyjnych, a Jacek Dekarz z Union Investment TFI SA omówił sposoby pracy i elementy zarządzania funduszem inwestycyjnym.

Jerzy Kowalski

***

Skandia w Polsce rozpoczęła działalność 16 kwietnia 1999 roku na podstawie zezwolenia Ministra Finansów, jest członkiem globalnej grupy Skandia Financial Services Group. Pierwsza polisa wystawiona została 28 września 1999 roku. W Polsce Skandia realizuje globalną misję, którą jest zapewnienie niezależności finansowej jej klientów w długoterminowym horyzoncie, w oparciu o efektywne produkty oszczędnościowo-ubezpieczeniowe, powiązane z wybranymi otwartymi funduszami inwestycyjnymi. Flagowym produktem Skandii jest Multiportfel - nowy jakościowo standard polis z funduszem kapitałowym- oszczędnościowe - polisy unit-linked. Polisy te zapewniają dostęp do najlepszych funduszy inwestycyjnych różnych kategorii, należących do renomowanych towarzystw funduszy inwestycyjnych. Dzięki Multiportfelowi klienci mają dostęp do nowatorskiej, sprawdzonej w innych krajach koncepcji gromadzenia i inwestowania oszczędności stosownie do akceptowanego przez nich ryzyka i oczekiwań co do stopy zwrotu.
Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki