REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Sfinks miał I kw. 2025 r. 50,3 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej, o 6 proc. więcej rdr

2025-04-09 15:26
publikacja
2025-04-09 15:26

Sfinks Polska miał w pierwszym kwartale 50,3 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej z wyłączeniem sieci Piwiarnia, wobec 47,5 mln zł w I kwartale 2024 r., co oznacza wzrost o 6 proc. rdr - podała spóła w komunikacie.

Sfinks miał I kw. 2025 r. 50,3 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej, o 6 proc. więcej rdr
Sfinks miał I kw. 2025 r. 50,3 mln zł przychodów ze sprzedaży gastronomicznej, o 6 proc. więcej rdr
/ Sfinks

Wzrost sprzedaży gastronomicznej w restauracjach dotyczył również sieci porównywalnej, czyli lokali działających zarówno na koniec każdego z miesięcy z raportowanego kwartału, jak w analogicznych okresach roku ubiegłego (L4L). W tym ujęciu restauracje pracujące w sieci Sfinksa (poza Piwiarnią) w I kw. 2025 odnotowały 46,4 mln zł obrotów, tj. o 4 proc. więcej niż w I kwartale 2024 r., kiedy to sprzedaż gastronomiczna wyniosła 44,6 mln zł.

"Biorąc pod uwagę tradycyjnie niski sezon w gastronomii na początku roku oraz wpływ niedawnego przekształcenia dużej grupy restauracji własnych na franczyzowe, przychody restauracji w I kwartale 2025 są zgodne z naszymi założeniami. Zmiany przekształceniowe przejściowo mają bowiem wpływ na poziom obrotów, ponieważ trzeba czekać na nowe koncesje na sprzedaż alkoholu, w niektórych przypadkach mają także miejsce zmiany wprowadzane przez nowego restauratora, jak choćby w zakresie personelu, co ma wpływ na funkcjonowanie lokalu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes spółki, Sylwester Cacek.

"Tym razem dotyczy to aż siedmiu restauracji na raz, czyli 10 proc. sieci, a w rezultacie te przejściowe trudności uwidaczniają się też w wynikach całej sprzedaży gastronomicznej. W raportowanym okresie były także wyłączone dwie restauracje w związku z remontami. Jednocześnie pozostałe lokale w sieci pracują normalnie, a dodatkowo pod koniec marca został otwarty nowy Sphinx w parku handlowym w Lubinie, który w najbliższych miesiącach będzie się dokładać do wyników sprzedażowych sieci. Równolegle szykujemy kolejne lokale Sphinx, m.in. w Trójmieście. Wszystkie te elementy będą miały korzystny wpływ na wyniki sprzedaży gastronomicznej w dalszej części roku" - dodał.(PAP Biznes)

mcb/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki