Senat w piątek nie wniósł poprawek do nowelizacji ustawy o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych, tym samym trafi ona do podpisu prezydenta. Cel ustawy to utrzymanie zwiększonej stawki dopłaty z Funduszu na poziomie podniesionym w czasie pandemii, czyli 3 zł do wozokilometra.


Za podjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 97 senatorów, nikt nie był przeciw ani nie wstrzymał się od głosu.
Ustawa zakłada utrzymanie w roku 2023 wyższych dopłat do przewozów autobusowych na poziomie podniesionym w czasie pandemii, czyli 3 zł do wozokilometra. Obecnie podwyższona stawka obowiązuje od kwietnia roku 2020 do końca tego roku.
Nowe przepisy pozwolą też na przesunięcie niewykorzystanych środków z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na wsparcie połączeń w województwach, w których przyznana kwota była niższa niż wnioskowana. Umożliwienie przesunięcia środków pozwoli objąć dopłatami jeszcze większą liczbę połączeń.
Ustawa o Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej weszła w życie na początku lipca 2019 roku. Z Funduszu dofinansowywane jest przywracanie lokalnych połączeń autobusowych. Liczba uruchamianych nowych linii komunikacyjnych przy wsparciu Funduszu systematycznie rośnie. W 2019 r. dopłatą objęto ok. 1,5 tys. linii komunikacyjnych, natomiast w ramach naboru na 2022 r. jest to już 4,9 tys. linii. (PAP)
autor: Michał Boroń
mick/ drag/