REKLAMA

Rząd podcina skrzydła Uberowi

2018-10-22 10:03
publikacja
2018-10-22 10:03

Komisja Prawna Rady Ministrów otrzymała projekt ustawy o transporcie, który uniemożliwi przewoźnikom takim jak Uber i Taxify działanie w Polsce – informuje „Rzeczpospolita”.

fot. Sergio Perez / / FORUM

Projekt ten znacząco różni się od rozwiązań, które wypracowano w maju w trakcie konsultacji społecznych. Ministerstwo Infrastruktury złożyło pod obrady rządu projekt ustawy niespodziewanie – dzień przed czwartkowymi protestami taksówkarzy.

Poprzedni projekt czekał na dalsze rozpatrzenie od maja. Ale 17 października do Departamentu Prawnego w Rządowym Centrum Legislacji projekt trafił z adnotacją, że projekt był już przedmiotem konsultacji i uzgodnień publicznych, chociaż znacząco różnił się od wersji z maja.

Nowe propozycje zakładają, że pośrednik przy przewozie osób musi posiadać wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo numer w KRS. Ogranicza to możliwość pełnienia roli pośrednika tylko dla podmiotów zarejestrowanych na terenie Polski. A to oznacza, że przewoźnicy tacy jak Uber – podmiot zagraniczny prawnie i faktycznie niefunkcjonujący w Polsce – nie będą mogli ubiegać się o licencję. Niektórzy eksperci twierdzą, że jest to niezgodne z unijnym prawem.

Uber kontra Taxify. Która aplikacja lepsza i gdzie taniej?

W ostatnim kwartale 2017 roku pojawił się na rynku główny konkurent Ubera – Taxify. Aplikacje na pierwszy rzut oka wyglądają bardzo podobnie. Czym się od siebie różnią i którą bardziej opłaca się jeździć?

Jakub Krześnicki

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (14)

dodaj komentarz
lejdi
Jakiś biedaczysko dziennikarz z rzepy, chłop bez pojęcia o swojej robocie, nawypisywał bzdur, które teraz powielają jego kolesie z innych stacji internetowych. Trzeba najpierw przeczytać ze zrozumieniem nowelę, potem jej uzasadnienie, a dopiero potem komentować. Akurat jest wręcz odwrotnie, nowela jeszcze bardziej jest korzystna Jakiś biedaczysko dziennikarz z rzepy, chłop bez pojęcia o swojej robocie, nawypisywał bzdur, które teraz powielają jego kolesie z innych stacji internetowych. Trzeba najpierw przeczytać ze zrozumieniem nowelę, potem jej uzasadnienie, a dopiero potem komentować. Akurat jest wręcz odwrotnie, nowela jeszcze bardziej jest korzystna dla Ubera i Taxifaja i otwiera przed nimi szerokie wrota polskiego rynku przewozowego, a taksówkarze dostają białej gorączki. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd, bo to obciach
bojack_pl
@bankierkomentuje uber ma Cie wiezc a nie gadac. Chcesz pogadac to dzwon na przyklad do wrozbity macieja.
nostsherlock
Ludzie korzystają z Ubera, bo jest tańszy niż złotówy i przynajmniej nikt ich nie będzie próbował okantować. A złotówy? Masakra. Niestety regulacje są archaiczne i nie nadążają za nowymi formami sprzedaży usług. Jak chcę sobie wrócić do domu w nocy, to odpalam aplikację i wszystko wiem, szybko i prosto. Do złotówy musisz dzwonić Ludzie korzystają z Ubera, bo jest tańszy niż złotówy i przynajmniej nikt ich nie będzie próbował okantować. A złotówy? Masakra. Niestety regulacje są archaiczne i nie nadążają za nowymi formami sprzedaży usług. Jak chcę sobie wrócić do domu w nocy, to odpalam aplikację i wszystko wiem, szybko i prosto. Do złotówy musisz dzwonić (czyli musisz mieć numer pod ręką), A jak stoi jakaś złotówa na parkingu, to taki Janusz ci powie, że on za mniej niż xx złotych nie będzie się fatygował. To ma być jakość usług? Taksiarzom mówię NIE
devnull
Postęp. Taryfiarz to ginący zawód. Następni będą pracownicy firm samochodowych.
Ten kto przewozi ludzi powinien mieć odpowiednie ubezpieczenie, płacić podatki, moc wystawić paragon(nawet elektronicznie) i tyle
zenonka
Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez Uber - prostota, przejrzystość, korzystna cena. Korzystam zarówno z usług taksówek jak i Uber i nie widzę w czym tkwi problem.
zielonyfraktal
w tym że uber omija wszelkie regulacje dotyczące przewozu osób, zmieniając nazwę z 'taxi' na 'uber'. Dzięki temu że unikają regulacji, mogą stosować dumping cenowy w stosunku do firm, które prawa przestrzegają.
andregru
Nie jestem taksówkarzem ale rozumiem ich stanowisko . Ludzie muszą mieć pracę i z czegoś żyć . Niedługo UBER będzie chciał wprowadzać taksówki bez kierowcy , a co będą robić i z czego żyć kierowcy ?
prosefor odpowiada andregru
A co z zecerami? Kto, w dobie komputerów. da im pracę?
czapelmajster odpowiada zielonyfraktal
Dumping cenowy to określenie na sprzedaż towarów i usług poniżej ceny za jaką jest wytwarzane, czyli świadome działanie na stratę, po to by zwiększyć udział w rynku. Moim zdaniem Uber wykorzystuje przewagę technologiczną, co powoduje zmniejszenie kosztów ale nadal się opłaca skoro kierowcy Ubera jeżdżą i zarabiają.
czapelmajster odpowiada andregru
No to może powinniśmy zdelegalizować koparki i wpuścić zamiast jednej dwudziestu chłopa żeby kopało dziury?

Powiązane: Transport towarów

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki