Renault to kolejny w ostatnich dniach francuski producent aut, który zmienia logo. Diament – symbol marki zostaje, ale przybierze teraz inną formę.
Nowe logo Renault będzie trzynastym w historii marki. Zastąpi trójwymiarowy diament montowany na maskach od 2015 r. Podobnie jak w przypadku nowego logo Peugeota, Renault wraca do korzeni. Po raz pierwszy diament w tej formie pojawił się w 1972 r. Z różnymi modyfikacjami przetrwał jako znak graficzny Renault do 2004 r., gdy również francuskiego producenta dotknęła moda na trójwymiarowe znaki graficzne.
Również i tym razem działanie Renault wpisuje się w trend obserwowany także u innych producentów. Oprócz wspomnianego już Peugeota, o wprowadzeniu nowych, prostszych znaków firmowych w ostatnim roku informował już Volkswagen, BMW, Nissan, Kia, Opel, Toyota i Dacia.
Nowe logo Renault ma bardziej pasować do nowej gamy aut, które w najbliższych latach francuski koncern wypuści na rynek. Ma być także znakiem charakterystycznym samochodów elektrycznych, w które zamierza inwestować Renault. Przypomnijmy, że przełomowym modelem Francuzów w tym zakresie ma być nowe, elektryczne renault 5.
Co ciekawe, szefowie Renault ogłaszający nową strategię firmy nie informowali o zmianie logo. Ta przeszła niemal bezszelestnie.