REKLAMA
NA ŻYWO

Rekordowy spadek rynku reklamy. Internet wyprzedził TV

2020-08-27 10:46
publikacja
2020-08-27 10:46

Wartość rynku reklamowego w Polsce w pierwszym półroczu 2020 r. wyniosła 4 mld zł, co oznacza spadek o 15,3 proc. W samym II kw. redukcja wydatków reklamowych wyniosła 27,9 proc., co oznacza najgorszy wynik w historii. W II kw. po raz pierwszy w media miksie udział internetu jest wyższy od telewizji - podała w komunikacie prasowym Publicis Groupe.

Rekordowy spadek rynku reklamy. Internet wyprzedził TV
Rekordowy spadek rynku reklamy. Internet wyprzedził TV
fot. Kaspars Grinvalds / / Shutterstock

Publicis Groupe przewiduje, że rynek reklamy w Polsce w całym 2020 roku spadnie o 8,7 proc.

"Zakładamy, że jesienią nie pojawią się nowe ogólnokrajowe ograniczenia i zarówno gospodarka, jak i rynek reklamy będą stopniowo się odbudowywać. Przewidujemy, iż od września budżety reklamowe zaczną wracać do poziomów z poprzedniego roku. Oczywiście w skali całego roku rynek reklamy odnotuje największy spadek od 2009 r. Prognozujemy, że w 2020 r. budżety reklamowe zostaną łącznie zredukowane o ponad 850 mln zł, z czego 450 mln zł w telewizji, tym samym wartość rynku reklamy w Polsce spadnie o 8,7 proc." - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym dyrektor ds. Inwestycji Iwona Jaśkiewicz-Kundera.

Po sześciu miesiącach 2020 r. spadki zanotowały wszystkie media z wyjątkiem internetu. Reklama online wygenerowała nieznacznie większy budżet, bo o 0,2 proc. Telewizja i radio straciły odpowiednio: 21 proc. oraz 13,6 proc., zaś dzienniki i magazyny: 29,9 proc. i 35,3 proc. Najsilniejszą ujemną dynamikę zanotowały kina – wydatki reklamowe niższe o 60,3 proc. to efekt decyzji rządu o czasowym zawieszeniu działalności kin od 12 marca.

Odnosząc się do poszczególnych sektorów, aż czternaście sektorów zredukowało swoje inwestycje reklamowe, a jedynie dwa zintensyfikowały. Wydatki na reklamę wzrosły w dwóch najmniejszych sektorach: komputery i audio video (+9,8 proc.) oraz produkty do użytku domowego (+1,3 proc.). Największe wolumenowe spadki wygenerowały trzy sektory: finanse, żywność, motoryzacja.

Holding reklamowy Publicis Groupe zatrudnia w Polsce blisko 1.500 osób. Na polskim rynku w ramach Publicis Groupe działają agencje marketingowe: Creative & Content (Saatchi & Saatchi, Publicis, Leo Burnett, LiquidThread), Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry, Performics), Public Relations (MSL, Publicis Consultants), Commerce (Digitas, &IS), Production (Prodigious), Data Science oraz Investment. (PAP Biznes)

epo/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Telewizja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki