Mercedes-Benz – czyli część koncernu Daimler AG – sprzedał w marcu 158.523 samochody, czyli 13% więcej niż przed rokiem i najwięcej niż w jakimkolwiek innym miesiącu w swej 88-letniej historii.
„Kontynuujemy pasmo sukcesów z rekordowego roku 2013 z nowymi produktami i odnotowaliśmy najlepszą sprzedaż kwartalną w historii naszej firmy” – napisał Ola Källenius, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing w Mercedens-Benz Cars.
Auta z trójramienną gwiazdą na masce świetnie sprzedawały się w Chinach, gdzie znaleziono nabywców na niemal 25 tys. egzemplarzy. To o 34% więcej niż przed rokiem. Sprzedaż w Stanach Zjednoczonych zwiększyła się o 11,2% i wyniosła 27,4 tys. sztuk. W Europie Mercedes sprzedał niemal 76,6 tys. samochodów (wzrost o 7,6%), z tego 25,5 tys. w samych Niemczech. Wolumen sprzedaży na rodzimym rynku wzrósł jednak tylko o 1%.
Dzięki silnej obecności na rynkach azjatyckich (a zwłaszcza w Chinach) niemieckie koncerny samochodowe wyszły obronną ręką z kryzysu w europejskiej motoryzacji. W 2013 roku Daimler zarobił na czysto 8,7 mld euro, czyli o 28% więcej niż rok wcześniej. Inwestorzy docenili wyniki Daimlera: przez ostatnie 12 miesięcy kurs spółki we Frankfurcie wzrósł o 77%.
K.K.