REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Rekordowe wyniki Amiki. Spółka rośnie w Europie

2016-09-01 08:31
publikacja
2016-09-01 08:31

Największy polski producent sprzętu AGD nie zwalnia tempa. Amica zaprezentowała kolejne świetne wyniki finansowe.

Rekordowe wyniki Amiki. Spółka rośnie w Europie
Rekordowe wyniki Amiki. Spółka rośnie w Europie
/ materiały dla mediów

Amica zanotowała w pierwszej połowie 2016 roku 1,15 mld PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży (+229 mln PLN, +25% rok do roku) i wypracowała 92,3 mln PLN wyniku EBITDA (+14 mln PLN, +17%), 70,3 mln PLN zysku operacyjnego (+10 mln PLN, +16%) oraz 50,1 mln PLN zysku netto (+11 mln PLN, +27%), co oznacza 6,43 PLN na akcję wobec 5,07 PLN przed rokiem. To najwyższe historycznie rezultaty finansowe, odnotowane w okresie pierwszych sześciu miesięcy roku.

fot. / / Bankier.pl

Amica zwiększyła skalę biznesu przy stabilnej marży netto (4,3%) i brutto (5,3%), rosnących przepływach pieniężnych z działalności operacyjnej oraz przy stabilnych, bezpiecznych wartościach wskaźników płynności i zadłużenia.

- Konsekwentnie realizujemy strategię ekspansji produktowej i geograficznej. W minionym półroczu pozytywnie na pozycję konkurencyjną Amiki w Europie Zachodniej wpłynęła m.in. sfinalizowana w IV kwartale 2015 roku akwizycja brytyjskiej spółki CDA oraz wzrost sprzedaży na rynku niemieckim o 14% rok do roku, a na francuskim o 78%. W efekcie z kierunku zachodniego pochodziło już 40% przychodów przy wzroście wartości sprzedaży rok do roku o aż 65% – powiedział Wojciech Kocikowski, wiceprezes zarządu ds. finansowych w Amica SA.

Odbicie na wschodzie

Rynki zachodnioeuropejskie sukcesywnie zyskują na znaczeniu w ramach dywersyfikacji geograficznej Grupy Amica, szczególnie kosztem udziału rynków wschodnich, które w ostatnich kwartałach wykazują słabość. Niemniej, dzięki stabilizacji sytuacji politycznej i makroekonomicznej na Wschodzie przychody z tego kierunku wzrosły w I półroczu w ujęciu rok do roku o 9%, do 158 mln (14% całkowitej sprzedaży), a Grupa Amica zwiększyła udziały w rynku rosyjskim o 1,7 pkt. proc.

W Polsce, gdzie sprzedaż Amiki miała wartość 322 mln PLN (+4% rdr) i stanowiła 29% całkowitych przychodów, Amica jest najlepiej sprzedającą się marką sprzętu grzejnego z udziałem ilościowym w rynku na poziomie 31%.

Wzrosty na zachodzie

Na rynkach Europy Północnej Grupa Amica zrealizowała w I półroczu 106 mln PLN przychodów, co oznaczało wzrost o 20% rdr i 10% całkowitej sprzedaży, a w Europie Południowej, która odpowiadała za 7% całkowitej sprzedaży, wzrost to 15%. Najistotniejszy jest tu rynek rumuński, ale widać również efekty poczynionych zmian organizacyjnych i co do portfolio produktowego w Czechach i na Słowacji, gdzie obroty zwiększyły się o 11% rok do roku.

- W Niemczech szczególnie mocno wzrosła sprzedaż produktów chłodniczych, pralek i sprzętu grzejnego. Na rynkach północnych najmocniej zwiększył się popyt na lodówki i zmywarki pod naszą lokalną marką Gram. W Polsce największe, dwucyfrowe dynamiki wzrostu zanotowaliśmy w przypadku sprzętu chłodniczego i zmywarek. Towary stanowiły przy tym już 50% wartości skonsolidowanej sprzedaży. Wypełniamy więc strategiczne cele o dostarczaniu klientom kompleksowego portfolio sprzętu gospodarstwa domowego i maksymalizowaniu marż – podkreślił Wiceprezes Kocikowski.

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (11)

dodaj komentarz
~mysl
Tylko piekarniki i płyty reszta to chińskie badziewie, nigdy więcej pralki od tej firmy.
~ANTY_ryży_kutong
jak z jakością produktów? mam dosyć bosha :/
~ddsf
średniawka...obudowa napakowana złomem niskiej jakości...
~TN odpowiada ~ddsf
to tak jak bosh puszczony na polski rynek
~Majki odpowiada ~ddsf
Człowieku, jaka średniawka, weź pierwszą lepszą płytę czy piekarnik za 1500 zł i porównaj z konkurencją - Amica wygrywa ilością funkcji, estetyką wykonania.

Serwis pralek jest np. prostszy bo w przypadku awarii są w stanie naprawić poszczególne elementy, a nie całość. Pomyśl o tym 2 latach a Boschu..
~ufoludek
Na pewno super. Przecież Agnieszka Radwańska nie może się mylić.
~Przem odpowiada ~TN
Zależy jaki Bosh, bo same pralki z Bosha na polski rynek są produkowane w 3 różnych krajach, (niestety nie pamiętam w jakich). Najtańsze produkty Bosha to rzeczywiście mocno średni produkt. Za jakość się płaci i tyle w temacie.
~Majki
Brawo. Polska marka, dobry produkt, dużo funkcji, ładny wygląd, cena w stosunku do konkurencji 200-300 zł taniej, no i przedłużona gwarancja do wykupienia u producenta (tylko 50 zł za dodatkowy rok gwarancji!)

Miałem w starym mieszkaniu piekarnik, pralkę, mikrofalę, teraz do nowego kupuje piekarnik, płytę, pralkę, mikrofalę.
~Informacja_prasowa
Tak się składa, że akurat pisownia jest prawidłowa.

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki