REKLAMA
PIT 2022

BADANIERabaty, zniżki czy nagrody za punkty. Większość Polaków sięga po programy lojalnościowe

2022-09-17 06:00
publikacja
2022-09-17 06:00

62 proc. Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2022 ARC Rynek i Opinia. Respondenci częściej niż w poprzednich latach wykorzystują m.in. rabaty czy nagrody za punkty.

Rabaty, zniżki czy nagrody za punkty. Większość Polaków sięga po programy lojalnościowe
Rabaty, zniżki czy nagrody za punkty. Większość Polaków sięga po programy lojalnościowe
fot. Kari_Caverdos / / Shutterstock

Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się - zwrócili uwagę autorzy badania. Obecnie z programów korzysta 64 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn. Największą zaletą programów jest zdaniem konsumentów możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów, usług (54 proc. versus 51 proc. w 2021 r.), zaś największą wadą – niska wartość punktów (35 proc. wobec 34 proc. w 2021 r.).

"Uczestnicy deklarują wyższą aktywność względem poprzedniego pomiaru, co przejawia się tym, że większa liczba klientów zna na bieżąco swój status w programie i stara się korzystać z oferty (zniżek i nagród)" - podano w informacji ARC Rynek i Opinia. Respondenci wskazują też na częstsze niż w poprzednich latach korzystanie z zniżek, rabatów czy nagród za punkty.

Reklama

Dodano, że w ostatnim roku wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych – o około 13 p.p. "Wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek" - skomentował Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia, cytowany w informacji.

Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2022 było realizowane metodami: CATI (na reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa próbie 802 Polaków); CAWI (na próbie 1445 uczestników programów lojalnościowych; struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania); TDI (próba 10 osób aktywnie uczestniczących w co najmniej 3 programach). Badanie zrealizowano w lipcu i sierpniu 2022 r.

autorka: Magdalena Jarco

Źródło:PAP
Tematy
Teraz BMW X3 już za 1400 PLN netto/mies. w ofercie BMW Comfort Lease.

Teraz BMW X3 już za 1400 PLN netto/mies. w ofercie BMW Comfort Lease.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki