62 proc. Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego - wynika z Monitora Programów Lojalnościowych 2022 ARC Rynek i Opinia. Respondenci częściej niż w poprzednich latach wykorzystują m.in. rabaty czy nagrody za punkty.


Odsetek osób korzystających z programów lojalnościowych w Polsce ustabilizował się - zwrócili uwagę autorzy badania. Obecnie z programów korzysta 64 proc. kobiet i 59 proc. mężczyzn. Największą zaletą programów jest zdaniem konsumentów możliwość uzyskania rabatu, zniżki na zakup produktów, usług (54 proc. versus 51 proc. w 2021 r.), zaś największą wadą – niska wartość punktów (35 proc. wobec 34 proc. w 2021 r.).
"Uczestnicy deklarują wyższą aktywność względem poprzedniego pomiaru, co przejawia się tym, że większa liczba klientów zna na bieżąco swój status w programie i stara się korzystać z oferty (zniżek i nagród)" - podano w informacji ARC Rynek i Opinia. Respondenci wskazują też na częstsze niż w poprzednich latach korzystanie z zniżek, rabatów czy nagród za punkty.
ReklamaDodano, że w ostatnim roku wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych – o około 13 p.p. "Wyraźnie widać, że aplikacje mobilne to już standard w rozległym świecie programów lojalnościowych, z którego chętnie korzysta ciągle rosnąca rzesza konsumentów, zachęcana udanymi appkami swoich ulubionych sklepów i marek" - skomentował Michał Rzeszutek, autor raportu, badacz z ARC Rynek i Opinia, cytowany w informacji.
Badanie Monitor Programów Lojalnościowych 2022 było realizowane metodami: CATI (na reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości zamieszkania oraz województwa próbie 802 Polaków); CAWI (na próbie 1445 uczestników programów lojalnościowych; struktura próby zgodna ze strukturą uczestników programów ustaloną w pierwszym etapie badania); TDI (próba 10 osób aktywnie uczestniczących w co najmniej 3 programach). Badanie zrealizowano w lipcu i sierpniu 2022 r.
autorka: Magdalena Jarco