REKLAMA
TYLKO U NAS

Przychody VRG w '21 przekroczą 1 mld zł, w '22 kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży

2021-11-17 07:10
publikacja
2021-11-17 07:10

Grupa VRG planuje, że jej przychody w 2021 roku być zbliżone do tych z roku 2019 i przekroczą 1 mld zł. W 2022 roku grupa zakłada kontynuację dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, dalszą poprawę marży brutto, a powierzchnia sieci salonów stacjonarnych wzrośnie o ok. 4 proc. - poinformowała spółka w raporcie.

Przychody VRG w '21 przekroczą 1 mld zł, w '22 kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży
Przychody VRG w '21 przekroczą 1 mld zł, w '22 kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży
/ VRG

"W ocenie zarządu przychody w roku 2021 powinny być zbliżone do tych z roku 2019 i przekroczyć 1 mld zł. Wpływ na to powinien mieć także powolny powrót pracowników do biur i większe zainteresowanie ofertą formal. Zakładamy również poprawę marży procentowej brutto w bieżącym roku w stosunku do 2020 r. ze względu na dalszy wzrost sourcingu azjatyckiego, wspólne polityki w zakresie dostawców oraz zmniejszenie intensywności działań promocyjnych, co można już było zauważyć w III kwartale 2021 roku" - napisano w raporcie.

Główne cele i działania zarządu na 2022 rok to:

  • kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży Grupy;
  • wzrost powierzchni posiadanej sieci salonów stacjonarnych o ok. 4 proc. w stosunku do 31.12.2021 r., z czego o 2 proc. w segmencie odzieżowym i o 12 proc. w segmencie jubilerskim; wzrost powierzchni głównie ze względu na otwarcia większych salonów;
  • wydatki inwestycyjne w wysokości ok. 38 mln zł (w tym również wydatki na IT);
  • dalsza poprawa marży brutto dzięki efektywniejszej polityce rabatowej; wzrost marży operacyjnej ze względu na korzystny wpływ dźwigni operacyjnej;
  • utrzymanie bezpiecznej sytuacji płynnościowej.

Przychody ze sprzedaży grupy w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 305 mln zł i były o 22 wyższe od przychodów osiągniętych rok wcześniej. Po trzech kwartałach 2021 roku przychody wynoszą 721,1 mln zł.

Na koniec trzeciego kwartału 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zmniejszyła się do 52,0 tys. mkw czyli 1,2 proc. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 2,5 proc. natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 3,9 proc.

Poniżej przedstawiamy wyniki VRG w trzecim kwartale 2021 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników.

dane w mln zł

3Q2021 wyniki kons. różnica r/r q/q YTD 2021 rdr
Przychody 305,0 303,3 0,6% 22,3% 25,0% 721,1 16,0%
EBITDA 67,7 67,4 0,5% 70,1% 55,6% 121,9 61,3%
EBIT 43,0 40,2 7,0% 224,4% 157,3% 43,9
zysk netto j.d. 23,7 26,6 -10,9% 315,3% 3,2% 26,5
marża EBITDA 22,2% 22,2% -0,02 6,24 4,36 16,91% 4,75
marża EBIT 14,1% 13,3% 0,85 8,79 7,25 6,09% 7,54
marża netto 7,8% 8,8% -1,00 5,48 -1,64 3,68% 8,39

*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.

(PAP Biznes)

seb/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki