Grupa VRG planuje, że jej przychody w 2021 roku być zbliżone do tych z roku 2019 i przekroczą 1 mld zł. W 2022 roku grupa zakłada kontynuację dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, dalszą poprawę marży brutto, a powierzchnia sieci salonów stacjonarnych wzrośnie o ok. 4 proc. - poinformowała spółka w raporcie.


"W ocenie zarządu przychody w roku 2021 powinny być zbliżone do tych z roku 2019 i przekroczyć 1 mld zł. Wpływ na to powinien mieć także powolny powrót pracowników do biur i większe zainteresowanie ofertą formal. Zakładamy również poprawę marży procentowej brutto w bieżącym roku w stosunku do 2020 r. ze względu na dalszy wzrost sourcingu azjatyckiego, wspólne polityki w zakresie dostawców oraz zmniejszenie intensywności działań promocyjnych, co można już było zauważyć w III kwartale 2021 roku" - napisano w raporcie.
Główne cele i działania zarządu na 2022 rok to:
- kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży Grupy;
- wzrost powierzchni posiadanej sieci salonów stacjonarnych o ok. 4 proc. w stosunku do 31.12.2021 r., z czego o 2 proc. w segmencie odzieżowym i o 12 proc. w segmencie jubilerskim; wzrost powierzchni głównie ze względu na otwarcia większych salonów;
- wydatki inwestycyjne w wysokości ok. 38 mln zł (w tym również wydatki na IT);
- dalsza poprawa marży brutto dzięki efektywniejszej polityce rabatowej; wzrost marży operacyjnej ze względu na korzystny wpływ dźwigni operacyjnej;
- utrzymanie bezpiecznej sytuacji płynnościowej.
Przychody ze sprzedaży grupy w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły 305 mln zł i były o 22 wyższe od przychodów osiągniętych rok wcześniej. Po trzech kwartałach 2021 roku przychody wynoszą 721,1 mln zł.
Na koniec trzeciego kwartału 2021 roku w stosunku do analogicznego okresu 2020 roku powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej zmniejszyła się do 52,0 tys. mkw czyli 1,2 proc. Spadek powierzchni w segmencie odzieżowym wyniósł 2,5 proc. natomiast w segmencie jubilerskim powierzchnia zwiększyła się o ok. 3,9 proc.
Poniżej przedstawiamy wyniki VRG w trzecim kwartale 2021 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes i poprzednich wyników.
dane w mln zł
3Q2021 | wyniki | kons. | różnica | r/r | q/q | YTD 2021 | rdr |
Przychody | 305,0 | 303,3 | 0,6% | 22,3% | 25,0% | 721,1 | 16,0% |
EBITDA | 67,7 | 67,4 | 0,5% | 70,1% | 55,6% | 121,9 | 61,3% |
EBIT | 43,0 | 40,2 | 7,0% | 224,4% | 157,3% | 43,9 | |
zysk netto j.d. | 23,7 | 26,6 | -10,9% | 315,3% | 3,2% | 26,5 | |
marża EBITDA | 22,2% | 22,2% | -0,02 | 6,24 | 4,36 | 16,91% | 4,75 |
marża EBIT | 14,1% | 13,3% | 0,85 | 8,79 | 7,25 | 6,09% | 7,54 |
marża netto | 7,8% | 8,8% | -1,00 | 5,48 | -1,64 | 3,68% | 8,39 |
*** Prognozy roczne i kwartalne dla ponad 200 spółek notowanych na GPW znajdują się w bazie Konsensusy, dostępnej dla abonentów w Serwisie Ekonomicznym PAP Biznes. http://biznes.pap.pl/nse-2/pl/consensus/main/newWindow/?referer=nse2.
(PAP Biznes)
seb/