LiveChat Software szacuje, że jego skonsolidowane przychody w IV kwartale roku finansowego 2019/2020 wyniosły 9,1 mln USD wobec 7,8 mln USD przed rokiem, co oznacza wzrost o 16,5 proc. - podała spółka w komunikacie.


Czwarty kwartał roku finansowego LiveChatu obejmuje styczeń, luty i marzec.
Kwartał wcześniej, w okresie październik-grudzień 2019 roku, przychody grupy wyniosły 8,4 mln USD.
Spółka podała, że w ostatnich tygodniach notuje wzrost wskaźnika "churn" dla produktu LiveChat (liczbowy wskaźnik odejść klientów), który w marcu tego roku wyniósł ok. 3,9 proc. wobec długoterminowej średniej na poziomie ok. 3 proc.
"Wyższy churn wynika z problemów biznesowych wielu klientów spowodowanych pandemią" - podano w komunikacie.
Spółka notuje też znaczący wzrost liczby "triali" - użytkowników testujących rozwiązanie LiveChat w trakcie dwutygodniowego, bezpłatnego okresu próbnego. Wzrost ten jest obserwowany od 16 marca i utrzymuje się w kolejnych tygodniach.
"Wzrost liczby triali przekłada się na większą liczbę nowych klientów notowaną w kwietniu" - podano w komunikacie.
W ostatnich tygodniach spółka obserwuje ponadto "istotny wzrost" wartości dosprzedaży (upselling) do obecnych klientów, którzy zwiększają liczbę agentów pracujących z wykorzystaniem LiveChat.
Dodatkowy wpływ na wskaźniki w minionym kwartale miała - jak podano - zmiana modelu cenowego LiveChat oraz nowe plany abonamentowe ChatBot wprowadzone w styczniu. (PAP Biznes)
sar/