REKLAMA
TYLKO U NAS

Przychody LiveChat Software w III kw. 2022/23 wyniosły 18,91 mln USD

2023-01-02 17:18
publikacja
2023-01-02 17:18

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy LiveChat Software w okresie trzech miesięcy zakończonych w grudniu 2022 roku (trzeci kwartał roku finansowego 2022/23) wyniosły 18,91 mln USD i były o 35,8 proc. wyższe niż rok wcześniej - szacuje spółka.

Przychody LiveChat Software w III kw. 2022/23 wyniosły 18,91 mln USD
Przychody LiveChat Software w III kw. 2022/23 wyniosły 18,91 mln USD
fot. Marek Wiśniewski / / Puls Biznesu

"Wzrost przychodów w porównaniu do stanu sprzed roku wynika zarówno ze zwiększenia liczby klientów wszystkich rozwiązań Grupy, jak i wyższego ARPU (średni przychód na klienta) wynikającego przede wszystkim ze zmiany cenników wszystkich produktów spółki, który rozpoczął się w maju 2022 roku" - poinformowała spółka w komunikacie.

W poprzednim kwartale (czerwiec - wrzesień 2022 r.) szacunkowe skonsolidowane przychody wyniosły 15,47 mln USD.

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR - Monthly Recurring Revenue) grupy ze wszystkich produktów, na koniec grudnia 2022 r. wyniosła 6,35 mln USD, co oznacza wzrost o 29,3 proc. w stosunku do stanu na koniec września 2022 i o 43 proc. rok do roku.

LiveChat ocenia, że znaczący wzrost przychodów, a w szczególności MRR w stosunku do zanotowanych w poprzednim kwartale, wynika z objęcia nowym cennikiem nowych klientów produktu LiveChat i ChatBot (od końca sierpnia 2022), ale także zastosowania nowego cennika w stosunku do obecnej bazy klientów produktu LiveChat, a także stopniowego przenoszenia klientów będących wcześniej na wycofanych już planach abonenckich (opartych na modelu PPS, czyli pay-per-seat) na model PPA (pay-per-agent).

Na koniec grudnia 2022 r. ARPU produktu LiveChat wyniosło 160,7 USD wobec 121,2 USD na koniec września 2022 r. i 119,2 USD przed rokiem.

ARPU produktu ChatBot wyniosło odpowiednio 115,1 USD na koniec grudnia 2022 r. wobec 110,4 USD na koniec poprzedniego kwartału i 98,9 USD przed rokiem.

Na koniec III kwartału 2022/23 liczba płacących klientów LiveChat wyniosła 36.850 a ChatBot 2.625.

Przychody wygenerowane przez ChatBot wzrosły o 10,7 proc. w stosunku do poprzedniego kwartału i o 31,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki