REKLAMA
TYLKO U NAS

Przychody CCC w marcu '19 wyniosły 452,9 mln zł, wzrost rdr o 86 proc.

2019-04-01 19:12, akt.2019-04-02 10:13
publikacja
2019-04-01 19:12
aktualizacja
2019-04-02 10:13

Skonsolidowane przychody CCC w marcu 2019 roku wyniosły 452,9 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku ubiegłego o 86 proc. - podała grupa w komunikacie. Przychody za pierwszy kwartał wyniosły łącznie 1,033 mld zł i były wyższe rdr o 57 proc.

fot. Filip Radwański / / FORUM

Przychody ze sprzedaży detalicznej w sklepach stacjonarnych za marzec 2019 r. wyniosły 316,3 mln zł (w tym 38 mln zł Karl Vögele, które CCC przejęło w czerwcu 2018 roku, oraz 6,7 mln zł sprzedaży Gino Rossi, przejętego w lutym bieżącego roku) i były wyższe rdr o 86 proc. Wzrost w przypadku sieci detalicznej CCC wyniósł 57 proc., do 265,5 mln zł.

Narastająco od początku roku przychody detaliczne grupy wyniosły 717 mln zł (w tym 105,2 mln zł sprzedaży Karl Vögele i 6,7 mln zł Gino Rossi), co oznacza wzrost rok do roku o 56 proc.

Przychody w kanale internetowym za marzec wyniosły 124,2 mln zł (89 proc. wzrostu rdr), z czego za 117,9 mln zł odpowiadało e-obuwie (wzrost o 80 proc. rok do roku). W pierwszym kwartale sprzedaż internetowa wygenerowała 289,2 mln zł przychodów, o 72 proc. więcej niż przed rokiem.

Powierzchnia sklepów grupy CCC na koniec marca wyniosła 674,8 tys. m kw. (w tym 81,7 tys. m kw. Karl Vögele AG i 8 tys. m kw. Gino Rossi) i była o 37 proc. wyższa niż rok wcześniej oraz o 2,2 proc. wyższa niż na koniec lutego.

Analitycy oceniają marcowe wyniki jako bardzo mocne, choć część z nich wskazuje, że wysokie dynamiki są głównie efektem bardzo niskiej bazy z ubiegłego roku.

"Bardzo mocny wynik wspierany przez normalne warunki pogodowe i efekt bazy. Cały czas jest mocny wynik w segmencie e-commerce. Najważniejsze, że sprzedaż na metr kwadratowy sieci stacjonarnej bardzo mocno się poprawiła, co jest odwróceniem trendu spadkowego efektywności sprzedaży. To jest pozytywne" - powiedział PAP Biznes Piotr Bogusz, analityk DM mBanku.

"Patrząc na kolejne miesiące, spółka może nie będzie miała tak sprzyjającego efektu bazy, ale dobra dynamika powinna być utrzymana. Oczyszczając o efekt bazy, biorąc dwuletnią średnioroczną stopę wzrostu, to wzrost sprzedaży CCC wynosi 19,5 proc., czyli nieznacznie powyżej wzrostu powierzchni sprzedażowej. To pozytywne, że pomimo zawirowań w zeszłym roku, spółka jest w stanie dalej poprawiać sprzedaż" - dodał Bogusz.

Pozytywnie wyniki CCC za marzec ocenia też Konrad Księżopolski, analityk Haitong Banku.

"Bardzo mocny zestaw danych, zwłaszcza w stacjonarnej sieci sklepów CCC, co jest spowodowane bardzo niską bazą z ubiegłego roku (niekorzystna pogoda). W marcu 2019 roku pogoda była typowo wiosenna, z temperaturami +5/+10 stopni Celsjusza i relatywnie sucha, co zachęcało do zakupu wiosennego obuwia. Wskazujemy też na mocne dane eobuwie. pl, co było też częściowo wynikiem nieco niższej bazy (dynamiki) z ubiegłego roku" - napisał Księżopolski w porannym raporcie.

Oczekuje on poprawy przez CCC marży brutto rdr, biorąc pod uwagę korzystną w marcu pogodę.

Z kolei Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM BOŚ, wskazuje, że gdyby nie bardzo niska baza z ubiegłego roku, to wyniki marca nie byłyby tak dobre.

"Nie uważam, by wyniki sprzedażowe CCC były bardzo dobre. Na wysoką dynamikę sprzedaży złożyły się trzy czynniki: akwizycje, bardzo dobra pogoda i bardzo słaba baza z roku ubiegłego. Gdyby jednak porównać wynik części detalicznej na bazie porównywalnej, bez akwizycji, do 2017 roku, gdy nie było tak niskiej bazy, to wzrost w detalu wyniesie powyżej 5 proc. przy wzroście powierzchni powyżej 20 proc. To już nie wygląda tak różowo" - powiedziała PAP Biznes Jaśkiewicz z DM BOŚ.

kuc/ osz/ pel/ gor/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.
Wyjątkowa Wyprzedaż Forda. Hybrydowe SUVy już od 88 900 zł.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki