Przewozy PKP Cargo w Polsce spadły o 10,6% r/r wg masy w październiku

Grupa PKP Cargo przewiozła 9,3 mln ton towarów w październiku br., tj. o 10,6% mniej niż w październiku 2015 roku. Narastająco po 10. miesiącach grupa przetransportowała 80,3 mln ton (spadek o 10% rdr), podała spółka, powołując się na dane GUS.

"Wykonana praca przewozowa w październiku br. wyniosła 2,5 mld tkm, o 9,3% mniej niż w październiku ub. roku, a narastająco po 10 miesiącach była równa 21,5 mld tkm (-8,4% rdr)" - czytamy w komunikacie.

Grupa po 10 miesiącach 2016 roku miała 51,54% udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 43,91% pod względem masy. Udział rynkowy grupy mierzony pracą przewozową rośnie nieprzerwanie szósty miesiąc z rzędu z 49,1% w kwietniu do 53% w październiku br., podano również.

"Przyczyną mniejszych przewozów krajowych w październiku br. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku była słabsza dynamika m.in. na rynkach węgla kamiennego, rud i pirytów, kamienia i metali. Mniejsze przewozy węgla były spowodowane utratą w ubiegłym roku części zleceń dla największych grup energetycznych w Polsce, a także zmniejszone przewozy w imporcie ze Wschodu i w eksporcie przez porty morskie (restrukturyzacja branży, zmniejszenie produkcji poszczególnych kopalń)" - czytamy w komunikacie.

Zmniejszone przewozy rud i pirytów były efektem mniejszego importu przez porty morskie do hut na południu kraju w związku z mniejszą produkcją stali. Niższy wolumen przewozów kamienia wynikał z niskiego stopnia realizacji inwestycji drogowych oraz kolejowych. Zmniejszone przewozy metali to rezultat spadku zapotrzebowania na te artykuły dotychczas transportowane przez porty morskie oraz do krajów Europy Zachodniej, podano także.

"W porównaniu do poprzedniego miesiąca, w październiku br. wzrosły przewozy w kilku grupach towarowych, m.in. węgla kamiennego (m.in. wzrost zapotrzebowania elektrowni przed sezonem grzewczym), kontenerów (m.in. wzrost przewozów z/do portów morskich ze sprzętem AGD oraz w tranzycie w kierunku wschód-zachód, w tym rozwój przewozów z/do Chin), metali i wyrobów (wzrost przewozów w eksporcie), ropy i przetworów (m.in. wzrost zapotrzebowania na rynku krajowym), innych artykułów chemicznych (wzrost przewozów gazów w imporcie ze wschodu), nawozów (wzrost przewozów w eksporcie przez porty) oraz drewna (m.in. wzrost importu drewna i zrębki drzewnej z Białorusi)" - czytamy w komunikacie.

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (47,8% udziału w rynku według masy i 55,9%% według pracy przewozowej w 2015 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

Źródło: ISBNews

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
WIG -0,31% 65 235,28
2017-10-17 10:54:00
WIG20 -0,21% 2 529,10
2017-10-17 11:11:45
WIG30 -0,36% 2 906,58
2017-10-17 11:11:00
MWIG40 -0,68% 4 927,18
2017-10-17 10:54:00
DAX -0,07% 12 995,10
2017-10-17 10:51:00
NASDAQ 0,28% 6 624,00
2017-10-16 22:02:00
SP500 0,18% 2 557,64
2017-10-16 22:07:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl