Przewoźnik lotniczy wyciągnie konsekwencje wobec "niepokornego" pasażera

Nowe przepisy dotyczące linii lotniczych wchodzą w życie od stycznia 2020 roku. Do tej pory 22 państwa podpisały tzw. protokół montrealski, na jego podstawie przewoźnik będzie mógł szybciej wyciągnąć konsekwencje w stosunku do pasażerów, którzy zachowują się niestosownie.

Od 202 roku zmiana w przepisach lotniczych
Od 202 roku zmiana w przepisach lotniczych (Pexels)

Na podstawie podpisanego tzw. protokołu montrealskiego przewoźnik linii lotniczych będzie mógł szybciej zareagować oraz wyciągnąć konsekwencje w stosunku do pasażerów, którzy zachowują się niestosownie. Do tej pory linie lotniczej miały utrudnione zadanie, ponieważ na podstawie porozumienia podpisanego w Tokio postępowanie mogło zostać wszczęte tylko przez kraje, w których zarejestrowany był samolot. 

- Zebraliśmy 22 kraje w pięć lat i może to się wydawać niezbyt imponującym wynikiem, ale tak naprawdę to duży sukces, biorąc pod uwagę trudności związane z traktatami międzynarodowymi – mówi Chris Goater, asystent dyrektora, ds. komunikacji w Europie w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Transportu Lotniczego (IATA).

Przewoźnik na podstawie nowych przepisów będzie mógł w trybie pilnym wyciągnąć konsekwencje. Pasażerowie, którzy w 2020 roku będą łamać obowiązujące zasady, przykładowo: po zapaleniu papierosa na pokładzie samolotu, zostaną wydaleni z niego w możliwie najszybszym momencie. Do niestosownego zachowania zalicza się również: spożywanie nadmiernej ilości alkoholu, agresywne zachowania oraz niezastosowanie się do zasad bezpieczeństwa.

Nawet 3300 zł na osobę za święta i sylwestra za granicą

Nawet 3300 zł na osobę za święta i sylwestra za granicą

Średnio 3300 zł na osobę kosztuje urlop w okresie świąt Bożego Narodzenia oraz Sylwestra w 2019 roku. Wśród najchętniej odwiedzanych miejsc dominują ciepłe kraje, wynika z danych biur podróży. 

Stany Zjednoczone oraz Wielka Brytania posiadają własne wewnętrzne przepisy, na podstawie których przewoźnicy mogą wyciągnąć konsekwencje w stosunku do pasażerów, którzy zakłócają spokój na podkładzie lub stwarzają zagrożenia dla pozostałych osób.

DF

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
2 7 detektorjusia

A co w sytuacji gdy agresywne dziecko dla zabawy np. przewróci mi na moim stoliku gorącą herbatę? Kto wtedy odpowiada.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne