REKLAMA

BADANIEPrzedsiębiorcy tracą czas i pieniądze na rutynowe zadania. Rozwiązaniem jest... AI

2025-05-08 07:31
publikacja
2025-05-08 07:31

Jak wynika z najnowszych badań SW Research, które publikuje "Rzeczpospolita", największy odsetek Polaków (94 proc.) zajmuje się rutynowo zarządzaniem e-mailami i komunikacją online. Co dziesiątemu te czynności zabierają w tygodniu aż 10 godzin - pisze czwartkowa "Rzeczpospolita".

Przedsiębiorcy tracą czas i pieniądze na rutynowe zadania. Rozwiązaniem jest... AI
Przedsiębiorcy tracą czas i pieniądze na rutynowe zadania. Rozwiązaniem jest... AI
fot. DC Studio / / Shutterstock

"Przedsiębiorcy w Polsce tracą czas na rutynowe zadania. Powtarzalne zajęcia, jak właśnie zarządzanie e-mailami, czy też obsługa klienta, pochłaniają cenne godziny, które mogłyby zostać spożytkowane na rozwój biznesu. Wedle SW Research aż 47 proc. osób pracujących w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje, że wspomniana obsługa klienta zajmuje im przeszło 6 godzin w tygodniu. Najbardziej uciążliwym rutynowym obowiązkiem – zdaniem ankietowanych (27 proc.) – okazuje się jednak zarządzanie finansami" - czytamy.

Jak informuje dziennik, "badania, wykonane na zlecenie HP Inc Polska, pokazują, że blisko co drugi przedsiębiorca pracuje więcej niż standardowy etat (40–50 godzin tygodniowo). A to często prowadzi do zaniedbywania innych aspektów życia".

"Małe i średnie firmy dość sceptycznie podchodzą do zastępowania części czynności przez nowe technologie. Opór wykazuje aż 82 proc. z nich, gdy mowa o automatyzacji obsługi klienta". Ponadto, "sceptycyzm dotyczy też wykorzystania sztucznej inteligencji do zadań kreatywnych. 42 proc. ankietowanych sądzi, że AI poradzi sobie z nimi gorzej niż człowiek" - informuje "Rz".

Jednak, jak pisze czwartkowa "Rzeczpospolita", badania pokazują również, że ci, którzy myślą o inwestycjach w technologie, są skłonni wydać na nie pieniądze, o ile te wpłyną właśnie na oszczędność czasu (40 proc.), redukcję kosztów (26 proc.), a także automatyzację powtarzalnych czynności (20 proc.), możliwość obsługi większej liczby klientów (17 proc.) oraz poprawę doświadczeń klienta czy zwiększenie bezpieczeństwa firmy (po 8 proc.).

"SW Research wskazuje, że więcej niż dwóch na trzech przedsiębiorców zauważa postępy w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w biznesie, a 40 proc. twierdzi, że dzięki automatyzacji mogliby zaoszczędzić nawet 10 godzin tygodniowo" - czytamy.(PAP)

maku/ aszw/ mhr/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Nowe technologie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki