REKLAMA

Przedsiębiorcy drżą przed usterkami

2014-05-29 02:13
publikacja
2014-05-29 02:13
Przedsiębiorcy drżą przed usterkami
Przedsiębiorcy drżą przed usterkami
/ thetaXstock

Przedsiębiorcy są przeciwni uchwalonej niedawno ustawie o prawach konsumentów. Przewiduje ona między innymi, że sprzedawca będzie musiał zwrócić pieniądze za zakupione urządzenie, jeśli w ciągu dwóch lat od zakupu popsuje się ono więcej niż raz.

Przedsiębiorcy alarmują, że otwiera to furtkę do darmowej wymiany sprzętu na nowy, jeśli wykaże się, że miał on istotną wadę. "To pojęcie jest bardzo nieostre" - mówi dyrektor generalny grupy CECED, skupiających producentów AGD, Wojciech Konecki. Przedsiębiorcy twierdzą, że ustawa może kosztować setki milionów złotych rocznie. Podkreślają, że po jej wejściu w życie tysiące małych firm serwisowych straci dużą część zleceń i zakończy działalność. Nowe przepisy najmocniej uderzą w branżę AGD. Ustawa ma wejść w życie w ciągu sześciu miesięcy od jej uchwalenia. "Od stycznia będziemy musieli podnieść ceny, by zrekompensować straty" - zapowiada Wojciech Konecki.

Więcej - w "Pulsie Biznesu".


IAR/"Puls Biznesu" 29 05/Siekaj/kry

Źródło:IAR
Tematy
Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~yeti
Podpisuję się w 100%. To sklepikarze są sprzedawcami i oni zostaną z tym problemem sami. Kolejna nieprecyzyjna ustawa, albo pisana pod dyktando :|
~człowiek z branży
To producent powinien ponosić koszty , a nie sprzedawca. Wiem doskonale jakie to trudne wytępić od nich kasę za wadliwy towar. Niestety wielu produktów nigdy bym nie zamówił , ale klienci omamieni głupimi reklamami i wpisami na forach ( oczywiście wpisy opłacone przez klakierów ) ciągle się o nie pytają

Powiązane: Prawo przedsiębiorcy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki