REKLAMA
WAŻNE

Przedsiębiorcy apelują do UODO o ułatwienia w prowadzeniu działalności marketingowej

2020-07-02 12:11
publikacja
2020-07-02 12:11
fot. Andrzej Bogacz / FORUM

Związek Cyfrowa Polska i Związek Przedsiębiorców i Pracodawców apelują do prezesa UODO i Ministra Cyfryzacji o zmiany w prawie ułatwiające działalność marketingową firm. Zdaniem organizacji, pandemia koronawirusa spowodowała, że działania promocyjne zostały znacznie utrudnione.

W piśmie do Prezesa UODO Jana Nowaka oraz ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego, Cyfrowa Polska oraz ZPP wspólnie postulują m.in., aby dozwolone było, bez uprzedniej wymaganej zgody adresata, przesyłanie elektronicznej komunikacji marketingowej na ogólne adresy e-mail odbiorców instytucjonalnych i powiązane z nimi numery telefonów. Taka zgoda nadal wymagana byłaby w przypadku odbiorców indywidualnych - czytamy.

Organizacje wskazały, że ogólne dane kontaktowe abonenta nie są zwykle przypisane do jednej oznaczonej osoby. Innymi słowy, nie ma swojego właściciela, który mógłby decydować, jaką komunikację życzy sobie otrzymywać.

Dodały, że propozycje, o których rozważenie prosi organizacja reprezentująca polską branżę cyfrową i nowoczesnych technologii, dotyczy zapisów w Prawie Komunikacji Elektronicznej, nad którego nowelizacją trwają prace w związku z przeniesieniem do polskiego prawa regulacji zawartych w Europejskim Kodeksie Łączności Elektronicznej.

"Duża część dotychczasowych odbiorców pracuje dziś zdalnie, a więc firmy nie mają podobnych możliwości bezpośredniej prezentacji produktów i usług, jakie mieli przed pandemią" – podkreślił w apelu prezes Cyfrowej Polski Michał Kanownik.

Cyfrowa Polska i ZPP uważają również, że potrzebne są ułatwienia w prowadzeniu marketingu bezpośredniego na zasadzie tzw. soft opt-in, tj. umożliwienie prowadzenia marketingu bezpośredniego do klientów instytucjonalnych, których elektroniczne dane kontaktowe zostały uzyskane przez firmę wcześniej w kontekście sprzedaży im produktów lub usług. To po to, aby przedsiębiorca mógł ponownie zaoferować takim klientom własną ofertę - czytamy.

Według autorów apelu, zmiana ta nie ma negatywnego wpływu na prywatność klientów, bowiem zasadniczo są oni często zainteresowani otrzymywaniem informacji o produktach i usługach podobnych do tych, które już nabyli.

Organizacje pracodawców proszą również prezesa UODO o wyraźne potwierdzenie, że dotychczasowe zgody marketingowe, zebrane w zgodzie z obecnym prawem, będą w przyszłości stanowiły ważną podstawę przyszłych działań marketingowych. Zauważają, że w innym wypadku prowadzenie normalnej działalności promocyjnej może być zakłócone.

Ich zdaniem wątpliwości budzi także proponowana kara pieniężna nakładana przez UKE za działania marketingowe, bez uzyskania odpowiedniej zgody. Miałaby ona wynosić co najmniej 5 mln zł. W ocenie organizacji jest ona rażąco surowa i nieadekwatna do możliwości finansowych wielu przedsiębiorców - czytamy. (PAP)

lgs/ je/

Źródło:PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki