CI Games postanowiło odpowiedzieć na niektóre zarzuty formułowane wobec spółki na forum Bankier.pl. Prezes spółki, Marek Tymiński, udostępnił także wspomniane odpowiedzi na swoim twitterze. Oto one.
Forum Bankier.pl: Sprzedaż gry na Steam można już oficjalnie uznać za martwą.
CI Games: Sprzedaż gry "Sniper Ghost Warrior 3" absolutnie NIE jest martwa. Gra ma przed sobą kilka lat życia, w których będzie sprzedawać się w kolejnych strefach cenowych. Pierwsza promocja na Steam -20% zwielokrotniła sprzedaż "SGW3" w okresie trwania tej promocji.
Na Gamestopie, Amazonie, w sieci Wallmart, Game.co.uk jest tak samo, gra jest tak nisko, że znalazłem ją tylko na Gamestopie (różne miejsce w zależności od wersji, ale każde poniżej 300), w pozostałych rankingach nawet nie występuje.
Pierwsze kilka tygodni sprzedaży gry wydanej w full price to zdecydowana większość jej sprzedaży w tej cenie w odniesieniu do zdecydowanej większości gier video. Stąd pozycje większości tytułów spadają drastycznie w rankingach sprzedaży po pierwszych tygodniach od premiery. Przypominamy, że w pierwszym tygodniu od wydania "SGW3" tytuł znalazł się na pierwszych miejscach zarówno w kategorii gier PS4, jak i XBOX1 w rankingach sprzedaży w Wielkiej Brytanii.
Prostujemy nieprawdziwe tezy i informacje odnośnie CIG z forum bankier.pl https://t.co/MExMIOzfKP
— Marek Tymiński (@marektyminski) 2 czerwca 2017
Zatem w IIQ17 przychody będą wynikały jedynie z przeksięgowania preorderów i szybko zmniejszającej się sprzedaży przez pierwszy miesiąc od premiery, natomiast kwiecień i czerwiec to będą tylko koszty. Wynik i tak wyjdzie na plus, bo spółka zaksięguje sprzedaż do sklepów, a nie do klientów końcowych, ale gotówkowo może mieć kłopot z zebraniem kwoty potrzebnej do spłaty kredytów…
Przychody w Q2 2017 będą wynikiem głównie sprzedaży gry od premiery oraz sprzedaży preorderów. Spółka zawsze księgowała i będzie księgować realne przychody, uwzględniając rezerwy na korekty z tytułu potencjalnych przecen. Mając już dane ze sprzedaży z ostatnich kilku tygodni, zakładamy, że poziom zwrotów nie będzie poziomem istotnym dla wyników tego jak i kolejnych okresów.
Poskładanie spółki do kupy, rozpoczęcie produkcji jakiejkolwiek nowej gry w tym stanie spółki byłoby droższe od założenia nowego studia i rozpoczęcia działalności na nowo.
CIG dzięki stworzeniu "SGW3" posiada dużo większe doświadczenie oraz bardzo dużą bazę elementów i systemów, które zostaną wykorzystane do następnego projektu. Posiada też masę cennego feedbacku graczy oraz mediów. Pozwoli to na start projektu nie - jak miało to miejsce w przypadku "SGW3" - od zera, ale na dalsze kontynuowanie prac produkcyjnych trwających już od 3 lat z klarownym planem produkcyjnym i jasną wizją. Więcej informacji na ten temat podamy wkrótce jako część strategii.
Prosta alternatywa na 2017 rok: upadłość albo wielka emisja poniżej 1 zł
Sprzedaż gry "Sniper Ghost Warrior 3" rozpoczęła się niedawno i faktycznie jest ona poniżej oczekiwań spółki. Jednak gra ma przed sobą kilka lat życia, w których będzie sprzedawać się w kolejnych strefach cenowych i generować dodatnie przepływy finansowe tak jak to miało miejsce w przypadku dwóch poprzednich gier w serii Sniper Ghost Warrior. To powinno zapewnić spółce środki na wyprodukowanie kolejnej gry.
Dodatkowo "SGW1" i "SGW2" zostały wydane od razu w cenie 39,99 USD i 39,99 EURO (w odróżnieniu do" SGW3" wydanego w cenie 59,99 USD i 69,99 EURO). "SGW3" ma dopiero przed sobą premierowy poziom cen detalicznych poprzednich gier z serii.
Spółka nie planuje obecnie żadnej emisji akcji.





















































