[Aktualizacja 8.07, godz. 7:00] Utrudnienia w połączeniach, wysyłaniu SMS-ów i korzystaniu z mobilnego internetu to problem, jaki licznie zgłaszali wczoraj wieczorem klienci sieci Orange. W piątek rano operator poinformował, że w nocy awaria została usunięta.


W czwartek wieczorem na Facebookowym profilu Orange aż wrzało od komentarzy klientów, którzy zgłaszali problemy z połączeniami telefonicznymi oraz działaniem internetu. Operator przyznał się do awarii.
– Drodzy, przepraszamy, mamy awarię sieci, co oznacza, że możecie mieć utrudnienia w połączeniach i korzystaniu z mobilnego internetu. Pracujemy nad tym, by usunąć kłopoty jak najszybciej – komunikat tej treści ze strony Orange pojawił się w mediach społecznościowych około godziny 19:00.
Przepraszamy, mamy awarię sieci, mogą wystąpić kłopoty w dostępie.Pracujemy nad jej usunięciem. Będziemy informować. https://t.co/wdfM9N6gHz
— Orange Polska (@Orange_Polska) 7 lipca 2016
Problemy z siecią zgłaszali klienci z różnych części Polski - brak dostępu do sieci odnotowywano m.in. w Warszawie i we Wrocławiu.
Zdezorientowani klienci mogli mieć problem z uzyskaniem wiążących informacji. Już po pierwszym komunikacie o niedostępności konsultantów na infolinii, zaraz po tym, jak abonent słyszał zachętę do ponownego kontaktu w późniejszym terminie, połączenie zostawało automatycznie zakończone.
W piątek rano operator poinformował o usunięciu awarii: "Drodzy, awaria została usunięta ok. 2.00 w nocy - wszystkie usługi w kraju i zagranicą działają poprawnie. Przepraszamy Was jeszcze raz za wszystkie kłopoty i dziękujemy za Waszą cierpliwość."
Mimo to, jeszcze przed godz. 7 rano klienci Orange zgłaszali w mediach społecznościowych problemy. Operator radzi: "Jeśli ktoś z Was ma jeszcze problemy, niech spróbuje zrestartować urządzenie - to powinno pomóc".
/mwc