Marzeniem polskiego cyklisty był kiedyś góral z barankiem. Dziś - w dobie rozwoju infrastruktury rowerowej - kupujemy już inne wehikuły. Na czym i po czym jeżdżą dziś i jeździć będą jutro rodacy.
![Na rowerowej pasji można zarobić [Podcast]](https://galeria.bankier.pl/p/c/9/588c263f776d38-945-567-33-0-1045-627.jpg)
![Na rowerowej pasji można zarobić [Podcast]](https://galeria.bankier.pl/p/c/9/588c263f776d38-945-567-33-0-1045-627.jpg)
Jeszcze kilkanaście lat temu hitem rynku rowerowego naszego - w przeważającej większości nizinnego jednak - kraju były... rowery górskie. Dziś palmę pierwszeństwa odbierają im m.in. elektryki i rowery gravelowe. O obecnych i przyszłych zmianach na rynku rowerowym w opowiada Arkadiusz Trzciński, dyrektor rozwoju produktu w firmie Kross, która jest jednym z największych producentów w tej branży w Polsce.
Zmieniają się rowery, zmienia się także infrastruktura rowerowa. Jak podaje firma Holidu najbardziej rozbudowaną sieć ścieżek ma Warszawie - 526 km. Na drugim miejscu jest Wrocław z 263 km ścieżek, a na trzecim - Poznań, gdzie ścieżki liczą 185 km. Kraków znalazł się poza podium, ale Marcin Wójcik, oficer rowerowy w Zarządzie Transportu Publicznego w tym mieście przekonuje, że łączna - wydzielona i miękka - infrastruktura rowerowa w stolicy Małopolski to prawie 250 km i z roku na rok się wydłuża.
Zmieniają się również systemy rowerów współdzielonych. O tym, co czeka ten segment rynku w najbliższych latach mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike, firmy, która jest operatorem sieci Veturilo.
Na koniec o tym, że na rowerowej pasji można też zarobić, opowiada gorący miłośnik kolarstwa Piotr Rutkowski - w dni powszednie zastępca rzecznika mBanku, a od święta rzecznik Mistrzostw Świata w Kolarstwie Torowym.
Wszystkie odcinki „Pulsu Biznesu do słuchania” są dostępne na stronie pb.pl/dosluchania oraz w aplikacjach podcastowych, m.in. na Spotify i Apple Podcasts.























































