REKLAMA
NIE PRZEGAP

Polacy reprezentują różne profile osób korzystających z kart

2016-04-28 16:30
publikacja
2016-04-28 16:30
Polacy reprezentują różne profile osób korzystających z kart
Polacy reprezentują różne profile osób korzystających z kart
/ YAY Foto

Firma MasterCard opublikowała wyniki najnowszego badania otwartości polskich konsumentów na nowe formy płatności bezgotówkowych. Jak się okazuje Polacy są dość podzieleni i reprezentują różne postawy wobec płatności bezgotówkowych, ale nie zmienia to faktu, że już ponad 55% płatności w Polsce jest realizowanych za pomocą kart płatniczych.

- Jesteśmy zadowoleni z tego, że coraz więcej Polaków używa kart i że ten rozwój płatności bezgotówkowych w jakiś sposób udaje się kształtować, chociaż wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że jest to długofalowe działanie – mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale MasterCard Europe.

- Nie jest tak, że osoby na wsi nie używają kart ani że osoby starsze ich nie używają. Okazuje się, że Polacy reprezentują różne profile osób korzystających z kart. Są pragmatycy, którzy używają kart wtedy, gdy przynosi to konkretną korzyść, są też osoby bardzo zainteresowane nowymi technologiami, ale nie mające stałych dochodów i nie ma dla nich odpowiednich instrumentów, dlatego używają gotówki. Są też ci, którzy świadomie używają karty i są otwarci na innowacje. Poczucie bezpieczeństwa wydaje się już być czymś oczywistym. Dzisiaj liczy się wygoda i szybkość. To nad czym powinniśmy pracować to fakt, żeby te narzędzia były bliskie ludziom i ich potrzebom i nadal bezpieczne. Innowacje, które podążają za rzeczywistością to coś, nad czym teraz musimy pracować.

MasterCard Labs to 7 miejsc na świecie, które pracują zarówno nad innowacjami, takimi jak łatwiej i szybciej zapłacić, czy to smartphonem, czy za pomocą odcisku palca, własnego wizerunku, czy wykorzystując swój puls. Są to rozwiązania, których pierwsze wdrożenia mamy już Stanach Zjednoczonych, takich jak selfiepay, z wykorzystaniem naszego wizerunku. Myślę, że w Polsce będziemy tego potrzebowali stosunkowo szybko, ale czy to będzie głos, twarz czy coś innego nie wiem, bo ma to być wygodne. Pracujemy nad wieloma rozwiązaniami, ale wsłuchamy się w głos klientów, niedługo będziemy to testować i dowiemy się, co jest dla nich najbardziej wygodne i wartościowe.

Ciekawym obszarem działalności MasterCard Labs jest oddział w Nairobi, który zajmuje się włączaniem finansowym, w ten świat, który my staramy się rozwijać. Mamy rozwiązania, które się przydadzą, tylko jak sprawić, żeby więcej osób zaczęło z nich korzystać. W Afryce właśnie innowacje są czymś, co pozwala przeprowadzić taki proces, bo jeżeli weźmiemy kraje afrykańskie, gdzie tak naprawdę często jedynym fizycznym aspektem kontaktu ze światem finansowym, jest mój telefon, to tam właśnie projekty płatności mobilnych zyskują największe powodzenie. Nie przez terminale, ani karty, tylko telefony, które wszyscy już posiadają - mówi Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju nowego biznesu w polskim oddziale MasterCard Europe.

Rozmawiała Anna Drozd

Źródło:
Tematy
Nowy etap inwestycji „GRZEGÓRZECKA 77” w Krakowie. Sprawdź!

Nowy etap inwestycji „GRZEGÓRZECKA 77” w Krakowie. Sprawdź!

Komentarze (4)

dodaj komentarz
~wygoda
Zżarło mi kartę , to mi wygoda! !!! Wolę kasę do ręki.
~lkjlk
a ja bym chciał by ładne dziewczyny (młode - koniecznie) miały obowiązek płacić buziakami :)

Powiązane: Karty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki