REKLAMA

Poczta Polska odświeża placówki. Chce być bardziej konkurencyjna

2025-04-09 10:28
publikacja
2025-04-09 10:28

W pierwszym kwartale 2025 r. wprowadzono nowy "standard ekspozycji towarów" w ponad 300 placówkach Poczty Polskiej; po ok. 20 w każdym województwie - poinformował w środę operator.

Poczta Polska odświeża placówki. Chce być bardziej konkurencyjna
Poczta Polska odświeża placówki. Chce być bardziej konkurencyjna
/ Poczta Polska

Jak przekazała Poczta Polska w środowym komunikacie, wcześniej w ramach pilotażu zmieniono wygląd 34 placówek; obecnie jest to 335.

"Wprowadzone zmiany obejmują inne rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji towarów. Regały są ustawione w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się w placówkach. Produkty są układane według określonych, wystandaryzowanych planów, co zapewnia jednolity i estetyczny wygląd ekspozycji. Wprowadzono też nową rolę – frontmana, czyli osoby, która aktywnie wspiera klientów w zakupach, polecając produkty z oferty handlowej oraz pomagając w odnalezieniu poszukiwanych artykułów" - podała Poczta.

Poczta chce być bardziej konkurencyjna 

Zdaniem operatora pocztowego, uporządkowanie rozmieszczenia produktów oraz zmiany w ofercie mają na celu "odświeżenie wizerunku i zwiększenie konkurencyjności" spółki na rynku usług pocztowych i handlowych. Nowy standard ekspozycji ma też ułatwić klientom "sprawne i szybkie zakupy" oraz zachęcić ich do powrotu do placówki pocztowej. Docelowo nowy standard ma objąć wszystkie placówki w Polsce.

Poczta Polska przypomniała, że modernizacja placówek jest elementem strategii rozwoju i adaptacji Poczty do "zmieniających się warunków rynkowych" i oczekiwań klientów. Dodano, że inwestycje w "estetykę placówek i atrakcyjność oferty" wynikają z Planu Transformacji przedstawionego przez Pocztę w sierpniu 2024 r.

Jak tłumaczył w grudniu 2024 r. prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz, na obszarach wiejskich szeroki asortyment Poczty spotyka się z dużo większą przychylnością.

"Jest efektem konkretnego, wynikającego z przyczyn praktycznych zapotrzebowania, bo do najbliższego sklepu czy galerii handlowej jest po prostu daleko" - wskazał.

Tłumaczył, że stąd w ofercie Poczta ma np. galanterię, ręczniki i inne tekstylia, ale także artykuły papiernicze. "Może to i wywołuje uśmiech w dużym mieście, ale w mniejszych ośrodkach stanowi ogromne ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców i co więcej – przynosi spółce konkretne zyski. To również bierzemy pod uwagę w naszym pilotażu" - powiedział Mikosz.

Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, największy operator pocztowy na rynku krajowym. Zatrudnia nieco ponad 51,6 tys. pracowników. W pierwszym półroczu 2024 r. Poczta odnotowała ponad 300 mln zł straty, która według obecnego prezesa Poczty Sebastiana Mikosza spowodowana jest błędami i zaniechaniami z poprzednich lat. (PAP)

bpk/ mick/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (10)

dodaj komentarz
xmas78
czyli nic się nie zmienia, pudrowanie trupa, tu farbka, tam cerata by zamaskować problemy .. listonosze zwalniani, obsługa okienek zwalniana, kierowcy zwalniani, kurierzy zwalniani, ale wygląd poczty w środku jest na 102 :)
ten frontman kojarzy mi się z tytanikiem, gdy szedł na dno a orkiestra grała walczyka ..
ertom
Czyli zamiast zatrudnić więcej listonoszy wydali kasę na nowe meble i remont placówek. Gratulacje dla kolejnego mądrego inaczej prezesa.
tomitomi
czy w sprzedaży będą materiały budowlane ? wanny , cement , baterie , gwoździe i śruby itd.??
bha
Już nie raz odświeżano placówki zmieniano ich wystroje meble kolory, ale to raczej nie tędy jest droga szczególnie by poprawić dochodowość i Zyski w całej firmie!.
inwestor.pl
Czy odświeżyli miski dla psów, bo Azor w Wigilię mi mówił, że chce wysłać list do Burka?
8088
Odświeżenie placówek to nic innego jak pudrowanie trupa, bo nie będzie się to wiązało z konkretnymi działaniami mającymi na celu skrócenie czasu postoju w kolejce na załatwienie sprawy. A właśnie to jest głównym hamulcowym w placówkach, oczekiwania za odbiór przesyłki w kolejce z emerytami trzymającymi w dłoni papierowe pliki przelewów.Odświeżenie placówek to nic innego jak pudrowanie trupa, bo nie będzie się to wiązało z konkretnymi działaniami mającymi na celu skrócenie czasu postoju w kolejce na załatwienie sprawy. A właśnie to jest głównym hamulcowym w placówkach, oczekiwania za odbiór przesyłki w kolejce z emerytami trzymającymi w dłoni papierowe pliki przelewów. Od lat wiadomo, że rozwój usług pocztowych to usługi KEP (kurier, expres, paczka). Dlaczego w placówkach lub obok nich nie ma automatów paczkowym wzorem inpostu, które w kilka sekund umożliwiaj nadanie i odbiór paczki? To jest droga rozwoju, a nie papierowe druki przelewów albo szwarc, mydło i powiodło.
krull
Dlaczego nie korzystam z usług poczty? Ponieważ wszystko trwa okropnie długo, głównie wpłaty za rachunki, płatności gotówką, odliczanie drobnych, wydawanie reszty. Poza tym, kiedy klient przede mną dostaje od pani pocztowej propozycję kupna czegoś i zaczyna przebierać w kolorach, czy wersjach... Poczta, jak sama nazwa wskazuje powinna Dlaczego nie korzystam z usług poczty? Ponieważ wszystko trwa okropnie długo, głównie wpłaty za rachunki, płatności gotówką, odliczanie drobnych, wydawanie reszty. Poza tym, kiedy klient przede mną dostaje od pani pocztowej propozycję kupna czegoś i zaczyna przebierać w kolorach, czy wersjach... Poczta, jak sama nazwa wskazuje powinna być od usług pocztowych. I żadnych innych.
szprotkafinansjery
Poczta to nie sklep, tam powinny być jedynie pudełka, folia bąbelkowa, koperty i taśma do pakowania!
peluquero
Moim zdaniem powinny zostać w placówkach założone sklepy z usługami pocztowymi, w niektórych placówkach jest mnóstwo niewykorzystanej powierzchni
samsza
Nie zapomnijcie o miskach dla kotów.

Powiązane: Poczta Polska

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki