W pierwszym kwartale 2025 r. wprowadzono nowy "standard ekspozycji towarów" w ponad 300 placówkach Poczty Polskiej; po ok. 20 w każdym województwie - poinformował w środę operator.


Jak przekazała Poczta Polska w środowym komunikacie, wcześniej w ramach pilotażu zmieniono wygląd 34 placówek; obecnie jest to 335.
"Wprowadzone zmiany obejmują inne rozmieszczenie mebli oraz ustandaryzowany sposób prezentacji towarów. Regały są ustawione w sposób zapewniający łatwy dostęp do produktów i umożliwiający intuicyjne poruszanie się w placówkach. Produkty są układane według określonych, wystandaryzowanych planów, co zapewnia jednolity i estetyczny wygląd ekspozycji. Wprowadzono też nową rolę – frontmana, czyli osoby, która aktywnie wspiera klientów w zakupach, polecając produkty z oferty handlowej oraz pomagając w odnalezieniu poszukiwanych artykułów" - podała Poczta.
Poczta chce być bardziej konkurencyjna
Zdaniem operatora pocztowego, uporządkowanie rozmieszczenia produktów oraz zmiany w ofercie mają na celu "odświeżenie wizerunku i zwiększenie konkurencyjności" spółki na rynku usług pocztowych i handlowych. Nowy standard ekspozycji ma też ułatwić klientom "sprawne i szybkie zakupy" oraz zachęcić ich do powrotu do placówki pocztowej. Docelowo nowy standard ma objąć wszystkie placówki w Polsce.
Poczta Polska przypomniała, że modernizacja placówek jest elementem strategii rozwoju i adaptacji Poczty do "zmieniających się warunków rynkowych" i oczekiwań klientów. Dodano, że inwestycje w "estetykę placówek i atrakcyjność oferty" wynikają z Planu Transformacji przedstawionego przez Pocztę w sierpniu 2024 r.
Jak tłumaczył w grudniu 2024 r. prezes Poczty Polskiej Sebastian Mikosz, na obszarach wiejskich szeroki asortyment Poczty spotyka się z dużo większą przychylnością.
"Jest efektem konkretnego, wynikającego z przyczyn praktycznych zapotrzebowania, bo do najbliższego sklepu czy galerii handlowej jest po prostu daleko" - wskazał.
Tłumaczył, że stąd w ofercie Poczta ma np. galanterię, ręczniki i inne tekstylia, ale także artykuły papiernicze. "Może to i wywołuje uśmiech w dużym mieście, ale w mniejszych ośrodkach stanowi ogromne ułatwienie w codziennym funkcjonowaniu mieszkańców i co więcej – przynosi spółce konkretne zyski. To również bierzemy pod uwagę w naszym pilotażu" - powiedział Mikosz.
Poczta Polska to spółka Skarbu Państwa, największy operator pocztowy na rynku krajowym. Zatrudnia nieco ponad 51,6 tys. pracowników. W pierwszym półroczu 2024 r. Poczta odnotowała ponad 300 mln zł straty, która według obecnego prezesa Poczty Sebastiana Mikosza spowodowana jest błędami i zaniechaniami z poprzednich lat. (PAP)
bpk/ mick/