Przewozy Regionalne w czerwcu uruchomią dalekobieżne połączenia pod marką Superregio. Spółka wnioskowała o uruchomienie pociągów na dwunastu trasach. Pociągi połączą bezpośrednio największe miasta z atrakcjami turystycznymi. Na początek dojedziemy bezpośrednio m.in. do parku rozrywki Energylandia.
W pierwszej kolejności Przewozy Regionalne uruchomią pociągi na trzech trasach. Od niedzieli 9 czerwca, gdy zmieni się rozkład jazdy, składy Superregio wyjadą na trasy z Katowic i Krakowa do parku rozrywki Energylandia w Zatorze oraz z Wrocławia przez Opole, Częstochowę i Kielce do Ostrowca Świętokrzyskiego.
Jak obiecują przedstawiciele Przewozów Regionalnych, połączenia Superregio, w porównaniu ze standardowymi Polregio, będą obsługiwane składami o podwyższonym standardzie. Bilety na mają być z kolei tańsze niż oferowane przez PKP Intercity.


– Będą to pociągi kursujące w wielu przypadkach w dotąd nieobsługiwanych bezpośrednich relacjach. Wyznacznikiem Superregio będzie m.in. tabor o podwyższonym standardzie, atrakcyjny czas przejazdu i ceny biletów. Niebawem podamy więcej szczegółów – mówi Anna Lenarczyk, członek zarządu i dyrektor handlowy spółki Przewozy Regionalne, właściciela marki Polregio.
W myśl wniosku złożonego w ubiegłym roku do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe pociągi jeżdżące z Katowic do Energylandii (stacja Spytkowice) miałyby kursować codziennie do 30 września. Z Katowic wyjeżdżałyby o godz. 8.35, a w powrotną trasę o godz. 18.31. Także do końca września miałyby kursować pociągi na trasie Kraków – Energylandia.
W sumie Przewozy Regionalne chcą uruchomić pociągi Supreregio na dwunastu trasach. Tyle bowiem znalazło się w ubiegłorocznym wniosku spółki. Składy podczas wakacji i w weekendy miałyby kursować na trasach:
- Białystok – Lublin (dwie pary pociągów w piątki i niedziele; planowany czas przejazdu: 3 godz. i 50 min.)
- Częstochowa – Katowice (jedna wieczorna para pociągów w piątki i niedziele; na trasie kursują już pociągi PKP Intercity i Kolei Śląskich; planowany czas przejazdu: ok. 1,5 godziny)
- Katowice – Gdynia Główna (pociągi miałyby kursować codziennie od wakacji 2020 r.; planowany czas przejazdu: 7,5 godziny)
- Łódź Kaliska – Kraków Główny (jedna pociągów miałaby być uruchamiana w piątki, soboty i niedziele od początku 2020 r..; planowany czas przejazdu: ok. 3,5 h)
- Kraków Główny – Przemyśl Główny (codziennie jedna para pociągów przez Bochnię i Rzeszów)
- Kraków Lotnisko – Kraków Główny – Wieliczna Rynek Kopalnia (codziennie uruchamiane byłoby 12 par pociągów, które kursowałyby co godzinę pomiędzy godz. 7 a 18)
- Lublin – Warszawa – Terespol (jedna para pociągów w soboty i niedziele)
- Łódź Kaliska – Gdynia Główna (pociągi kursowałyby codziennie podczas wakacji)
- Przemyśl Główny – Lublin (jedna para pociągów dziennie kursowałaby w piątki i niedziele przez Stalową Wolę; planowany czas przejazdu: ok. 3,5 godziny)
Pociągi Superregio, podobnie jak zlikwidowane przez spółkę w 2015 r. połączenia Interregio, będą uruchamiane na zasadach komercyjnych, a więc bez dotacji. Np. koszty uruchamiania składów z Energylandii do Katowic i Krakowa ponosiłby także właściciel parku rozrywki.