

Oferta publiczna Play Communications, właściciela spółki P4, obejmuje do 121.572.621 istniejących akcji. Cena maksymalna została ustalona na 44 zł - podało Play Communications w prospekcie emisyjnym. Debiut spółki na GPW zaplanowano wstępnie na 27 lipca.


Akcjonariusz sprzedający (Play Holdings 1 S.a r.l.) na podstawie prospektu oferuje do 97.837.526 istniejących akcji, stanowiących do 39,1 proc. akcji. Ponadto, udziela on globalnym koordynatorom, wykonywaną przez menedżera stabilizującego opcję nabycia do 11.052.056 akcji dodatkowego przydziału. Może on również, w stopniu, w jakim wraz z globalnymi koordynatorami uzna popyt na akcje sprzedawane za odpowiedni, zwiększyć liczbę akcji sprzedawanych maksymalnie o nie więcej niż 12.696.404 akcji sprzedawanych.
"Jednak w żadnym wypadku oferta nie będzie obejmować więcej niż 121.572.621 akcji oferowanych, włączając w to akcje sprzedawane i akcje dodatkowego przydziału" - napisano w prospekcie.
Cena maksymalna została ustalona na 44 zł za jedną akcję. Na podstawie ceny maksymalnej zakłada się, że kapitalizacja rynkowa spółki powinna kształtować się na poziomie ok. 11,2 mld zł (ok. 2,6 mld euro). Agencja Bloomberg podała, że przedział cenowy na potrzeby book-buildingu wynosi 34-44 zł.
Przeczytaj także
Proces budowy księgi popytu rozpocznie się 3 lipca i potrwa do 13 lipca. Inwestorzy indywidualni mogą składać zapisy na akcje w terminie od 4 do 12 lipca br. Okres zapisów dla inwestorów indywidualnych został podzielony na dwie części: zlecenia zakupu złożone w pierwszym okresie zapisów (4-7 lipca 2017 r.) uzyskają przydział preferencyjny, który w przypadku redukcji zapisów na akcje, co do zasady będzie dwukrotnie wyższy niż przydział dla zleceń złożonych w drugim okresie zapisów (8-12 lipca 2017 r.)
Dodano, że w przypadku pełnego wykorzystania opcji dodatkowego przydziału oraz zwiększenia liczby akcji sprzedawanych w możliwie najszerszym zakresie, po zakończeniu oferty udział nowych akcjonariuszy w kapitale zakładowym emitenta nie przekroczy 48,6 proc. akcji wyemitowanych i istniejących na datę prospektu (powyższe obliczenia nie uwzględniają akcji reinwestowanych oraz akcji, które zostaną wyemitowane dla około 100 menedżerów i kluczowych pracowników Play, które zostaną wyemitowane w dniu pierwszego notowania lub w zbliżonym terminie).
Uprawnieni pracownicy, czyli głównie pracownicy spółki i jej spółek zależnych, mogą składać zapisy pomiędzy 4 a 12 lipca br., do maksymalnej liczby 668 akcji na pracownika. Mogą uczestniczyć w IPO po cenie akcji z oferty z 15 proc. dyskontem, (tj. 37,40 zł za akcję przy założeniu ceny akcji z oferty równej cenie maksymalnej), otrzymają też przydział gwarantowany akcji (tj. zapisy nie będą podlegać redukcji), który nie będzie przekraczał 668 akcji na każdego uprawnionego pracownika, z zastrzeżeniem zobowiązania się do niesprzedawania akcji przez rok od momentu debiutu.
Zakłada się, że ok. 5 proc. ostatecznej ogólnej liczby akcji będzie zaoferowane inwestorom indywidualnym i uprawnionym pracownikom. Zapisy inwestorów instytucjonalnych potrwają od 14 do 18 lipca.
Cena oferowanych akcji zostanie ogłoszona 13 lipca br., a przydział akcji oferowanych zostanie dokonany do 20 lipca 2017 r. Zakłada się, że pierwszy dzień debiutu akcji spółki na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie odbędzie się 27 lipca 2017 r.
W prospekcie podano, że przy założeniu, że wszystkie akcje oferowane w ofercie zostaną sprzedane po cenie maksymalnej akcjonariusz sprzedający mógłby uzyskać wpływy pieniężne netto w wysokości 5,2 mld zł.
Przeczytaj także
Akcjonariusz sprzedający zamierza wykorzystać część tych wpływów, by przedterminowo wykupić obligacje Senior PIK Toggle Notes, o zapadalności w 2022 r., wyemitowane przez Impera Holdings SA, swoją spółkę dominującą. Pozostałą część uzyskanych środków wykorzysta na sfinansowanie dystrybucji do swoich akcjonariuszy i częściowe rozliczenie pieniężne istniejących programów motywacyjnych, które zostaną zakończone w związku z ofertą w zakresie, w jakim nie będą one reinwestowane w akcje przez menedżerów.
J.P. Morgan, BofA Merrill Lynch oraz UBS Investment Bank działają jako Globalni Koordynatorzy i Współprowadzący Księgę Popytu. Bank Zachodni WBK oraz Dom Maklerski PKO Banku Polskiego działają jako Współprowadzący Księgę Popytu i Współoferujący.
Spółka i akcjonariusz sprzedający zgodzili się na wprowadzenie zobowiązania do niesprzedawania akcji spółki przez 180 dni od momentu debiutu (tzw. lock-up). Nowe akcje, które zostaną wyemitowane, dla zarządu oraz około 100 menedżerów i kluczowych pracowników w pierwszym dniu notowania, lub wkrótce po, będą również podlegały lock-upowi do 3 lat.
Play podał, że w perspektywie średnioterminowej oczekuje dalszego jednocyfrowego rocznego wzrostu przychodów operacyjnych przy jednoczesnej dalszej poprawie marży skorygowanej EBITDA, dzięki dźwigni operacyjnej i zakończeniu budowy własnej sieci telekomunikacyjnej obejmującej terytorium całego kraju.
Play Communications planuje wypłatę dywidendy w wysokości 650 mln zł w II kw. 2018 r. za 2017 rok. W kolejnych latach planuje roczny wskaźnik wypłaty dywidendy w wysokości 65-75 proc. skonsolidowanych wolnych przepływów pieniężnych. Polityka dywidendowa ma zostać poddana przeglądowi, gdy Play Communications osiągnie długoterminowy cel poziomu wskaźnika dług netto do skorygowanej EBITDA na poziomie ok. 2,5-krotności.
Operator planuje w tym roku inwestycje na poziomie poniżej 700 mln zł. Spółka oczekuje, że stosunek nakładów inwestycyjnych do przychodów operacyjnych wyniesie w średniej perspektywie około 8 proc. rocznie.
Pod względem zarejestrowanej liczby klientów, Play jest drugim co do wielkości operatorem telefonii komórkowej w Polsce - na koniec marca 2017 r. posiadał ponad 14,3 mln klientów. Na koniec marca udział rynkowy spółki mierzony liczba klientów wynosił 27,6 proc. Operator ocenia, że będzie nadal zwiększać swój średni przychód na klienta i utrzymywać lub dalej obniżać już i tak niski wskaźnik odłączeń klientów, który konsekwentnie utrzymuje się poniżej średnich poziomów obserwowanych wśród rynkowych konkurentów.
Sieć sprzedaży Play na koniec marca tego roku składała się z ponad 850 placówek w 420 miastach.
W 2016 roku przychody Play wzrosły o 13 proc. do 6,12 mld zł. Skorygowana EBITDA operatora wzrosła natomiast o 13,9 proc. do 2,04 mld zł, a marża zysku wyniosła 33,3 proc. Nakłady inwestycyjne Play w 2016 roku wyniosły 486 mln zł (wobec 429 mln zł rok wcześniej).
W pierwszym kwartale 2017 r. spółka wygenerowała przychody operacyjne na poziomie 1,58 mln zł, co stanowi wzrost o 9,6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2016 r. Skorygowana EBITDA za okres trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2017 r. wyniosła 564 mln PLN, odnotowując wzrost rok do roku o 20,8 proc. (PAP Biznes)
pel/ seb/ kuc/ asa/