REKLAMA
TYLKO U NAS

Płatności w internecie coraz łatwiejsze?

2015-02-23 08:12
publikacja
2015-02-23 08:12

Banki i instytucje płatnicze prześcigają się w tworzeniu coraz prostszych rozwiązań płatniczych dla swoich klientów. Wygoda i bezpieczeństwo są w tym przypadku priorytetem dla obu stron. Na te potrzeby postanowiła odpowiedzieć organizacja kartowa MasterCard, która w zeszłym roku wprowadziła w Polsce globalną platformę płatności MasterPass.

Płatności w internecie coraz łatwiejsze?
Płatności w internecie coraz łatwiejsze?
/ Mastercard

Konsumenci na całym świecie coraz chętniej robią zakupy przez internet oraz ze swojego smartfona. Oczekują oni kompleksowego, wygodnego i przede wszystkim bezpiecznego rozwiązania, które pozwoli im bez przeszkód dokonywać zakupów z dowolnego sklepu na świecie. Ich oczekiwania może spełnić częściowo firma MasterCard dzięki usłudze MasterPass, działającej już w wielu krajach świata.

Czym jest MasterPass?

Innowacyjne narzędzie opiera się na uproszczeniu transakcji płatniczych w e-commerce i m-commerce. Platforma jest już obecna w wielu krajach Europy (m.in. w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech, Niemczech, Czechach, na Węgrzech), jak również w USA, Chinach, Nowej Zelandii czy Singapurze– korzystają więc na tym firmy i sami klienci. Na świecie usługa jest dostępna w 60.000 sklepów internetowych, a w Polsce udostępnia ją w  tej chwili już 50% e-sklepów.

MasterPass jest dostępny nie tylko dla osób posiadających karty płatnicze MasterCard (Mastercard)

MasterPass jest dostępny nie tylko dla osób posiadających karty płatnicze MasterCard. Do swojego wirtualnego portfela można przypisać także karty wydawane przez Diners Club, Visę czy American Express. Usługa jest dostępna zarówno podczas zakupów przez internet jak i telefon. Wystarczy na etapie opłacania zakupów wybrać zamiast karty płatniczej lub systemu bankowego opcję MasterPass.

Dzięki niej klient zyskuje na czasie, ponieważ nie musi każdorazowo wpisywać szczegółowych danych dotyczących karty płatniczej i adresu do wysyłki. Te informacje są przechowywane bezpiecznie w jednym miejscu, dzięki czemu uniemożliwiony jest dostęp do nich przez osoby trzecie. Firma MasterCard dbając o bezpieczeństwo klienta, wprowadziła wielopoziomowy system zabezpieczeń.

Płatności internetowe szansą dla przedsiębiorców?

Z nową usługą MasterCard wszedł na rynek dokładnie 2 lata temu. Od tamtej pory już w ponad 20 krajach dociera do swoich klientów ze wszystkich kontynentów. Co to oznacza? Zakupy w zagranicznych firmach są jeszcze prostsze. Dzięki wirtualnemu portfelowi użytkownicy otrzymują szybkie i bezpieczne płatności międzynarodowe.

Współpraca z czołowymi dostawcami na rynku płatności online umożliwia zaimplementowanie systemu w każdym sklepie internetowym. Platforma płatności MasterPass umożliwia otwarcie się małych i średnich e-przedsiębiorstw na klientów z zagranicy, którzy chcą w szybki i prosty sposób nabyć nowe produkty.

Biorąc pod uwagę popularność, jaką usługa zyskuje w krajach europejskich, takich jak Wielka Brytania, Rosja czy Francja - i w Polsce można spodziewać się dynamicznego wzrostu liczby klientów, którzy zdecydują się z niej skorzystać. Tym bardziej, że MasterCard właśnie ogłosił autorski Program Rozwoju Handlu Elektronicznego, w ramach którego przeznaczy 4 mln zł na wsparcie polskich e-sklepów oferujących płatności kartowe w sieci. Program skierowany jest do wszystkich polskich sklepów internetowych, udostępniających klientom płatności kartami płatniczymi i globalną platformę płatności MasterPass™. Każdy sklep, który przystąpi do programu, otrzyma wsparcie finansowe w wysokości 0,6% wartości zgłoszonych transakcji krajowych, dokonanych za pomocą produktów MasterCard.

Głównym celem Programu Rozwoju Handlu Elektronicznego MasterCard jest wsparcie rozwoju polskiego handlu internetowego, poprzez popularyzację płatności kartowych. W krajach Europy Zachodniej karty kredytowe i debetowe są najczęściej stosowaną metodą płatności za zakupy w internecie[1] (we Francji na tą metodę wskazuje 76% internautów, w Hiszpanii 67%, w Wielkiej Brytanii 61%, a w Niemczech 43%), podczas gdy w Polsce wciąż jedną z najpopularniejszych metod jest gotówkowa płatność za pobraniem (57%). Polski rynek e-commerce zatem, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%[2], wciąż wykazuje ogromny potencjał wzrostu.


[1] Raport WorldPay, 2012

[2] Raport Internet Standard

Źródło:
Tematy
Bezpłatne konto firmowe to dopiero początek. Sprawdź, które banki płacą najwięcej za oszczędności

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~rider
"a w Polsce udostępnia ją w tej chwili już 50% e-sklepów."

Przecież to nie Prawda Panowie.... Nie ładnie jest pisać nieprawdę. Wzywam do ogarnięcia się.

Powiązane: Wielka Brytania

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki