REKLAMA

Pesą pojedziemy nawet 200 km/h [Wideo]

2015-06-19 11:00
publikacja
2015-06-19 11:00
Pesą pojedziemy nawet 200 km/h [Wideo]
Pesą pojedziemy nawet 200 km/h [Wideo]
fot. Kamil Kiedrowski/REPORTER / / EastNews

Testowany przez PKP Intercity pociąg Dart bydgoskiej Pesy w pierwszy kurs z pasażerami wyjedzie w grudniu. Pojazd może jechać z prędkością nawet 200 km/h.

"To jest nasz pierwszy produkt dedykowany do przewozów dalekobieżnych. Został zbudowany z myślą o wyższych prędkościach. Przy każdym fotelu są gniazdka, jest indywidualne oświetlenie - to zupełnie inny komfort podróżowania" - mówi PAP wiceprezes Pesy Bydgoszcz SA Robert Świechowicz. Zapewnia, że pojazd spełnia wszystkie najnowsze normy bezpieczeństwa i jest energooszczędny - potrafi oddawać energię do sieci.

Obecnie z prędkością 200 km/h można poruszać się w Polsce jedynie na niemal całym odcinku Olszamowice – Zawiercie (100 km). Od grudnia 2015 roku dołączyć ma do niego odcinek Grodzisk Mazowiecki – Idzikowice o długości około 80 km.

W pierwszy kurs z pasażerami składy Dart wyruszą w grudniu tego roku. Będą kursować na liniach: Jelenia Góra - Wrocław - Łódź - Warszawa do Białegostoku i Lublina oraz z Białegostoku i Lublina do Bielska Białej przez Warszawę, Koluszki, Częstochowę i Katowice.(PAP)

rau/ laz/ hgt/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (16)

dodaj komentarz
~tracz
Piękny pociąg, oby tak dalej PESA. Pamiętajmy, że to wciąż młoda firma, która cały czas się rozwija i z roku na rok robi coraz lepsze pojazdy.
~s6
Takie zespolone pociągi to błąd. Bo jak się jedna część zepsuje, to cały pociąg musi zjechać na serwis. Lepsze by było lokomotywa+doczepiane wagony. W razie awarii wagonu, można go wyczepić, podczepić zapasowy i może jechać. Tak samo lokomotywę można wtedy wymienić na zapasową.
~s6
Tylko zespolone składy mogą jeździć w 2 dwie strony bez przepinania lokomotywy na czoło pociągu. Odwołuję to co wyżej napisałem, nie miałem racji.
~korektor
Tylko pytam po co było kupować to beznadziejne Pendolino... gdy już dawno mogła jeździc po torach PESA. Ale dla kasy każdy przekręt u nas jest do połknięcia - taki mamy klimat.
~Maciek
proszę zrobię sobie retrospekcję. Czy 6-7 lat temu, podczas podpisywania przetargu Pesa czy Newag produkowały inny tabor niż tramwaje/regionalne tramwaje?
~zelig
jak będzie jeździł 200 jak torowisko zakręty i infrastruktura nie jest dostosowana ? Po pierwsze bezkolizyjne przejazdy !!! nie mogą być rogatki ;) czyli estakady nad torowiskami !!! lub wiadukty pod torowiskiem !!! po drugie zakręty muszą być odpowiednio wyprofilowane !!!
~mwa
Autorze proszę nie oszukiwać!
Dart jest homologowany do 160 km/h i z taką tylko prędkością może przewozić pasażerów.
To że na torze testowym rozwinie sobie 200 km/h nie ma żadnego znaczenia.
~Kolo
No to milo, że się PESA rozwija i próbuje gonić europejska czołówkę jednak poza tym, ze budują szybko i są elastyczni to jeszcze sporo brakuje niestety im do konkurentów – nawet do Skody. Pisze tu o jakości, szczególnie wykończenie wnętrza. Kilka ich propozycji można było oglądać na targach Innotrans w Berlinie w zeszłym roku i przekonać No to milo, że się PESA rozwija i próbuje gonić europejska czołówkę jednak poza tym, ze budują szybko i są elastyczni to jeszcze sporo brakuje niestety im do konkurentów – nawet do Skody. Pisze tu o jakości, szczególnie wykończenie wnętrza. Kilka ich propozycji można było oglądać na targach Innotrans w Berlinie w zeszłym roku i przekonać się, że to co widać na fotkach nie oddaje w pełni stanu faktycznego. No ale trzeba trzymać kciuki za Naszych bo mieszają coraz bardziej wśród gigantów jak Bombardier i Alstom (Siemens chyba się niczego nie boi) i że będą dalej podkradać rynek tak jak np. Link dla DB. Czy dla Czechow jako RegioShark.
~Warmiak007
Też to zauważyłem z punktu widzenia pasażera. Miałem okazję pojeździć niemieckimi i angielskimi pociągami regionalnymi. Inny standard wykończenia wnętrz, bardziej przemyślana w ogóle przestrzeń pasażerska, wygodniejsze fotele np. ze stolikami. Ciszej, mniej drgań.
Porównuję oczywiście do Newag Impuls nie do EN57 :)

Ale
Też to zauważyłem z punktu widzenia pasażera. Miałem okazję pojeździć niemieckimi i angielskimi pociągami regionalnymi. Inny standard wykończenia wnętrz, bardziej przemyślana w ogóle przestrzeń pasażerska, wygodniejsze fotele np. ze stolikami. Ciszej, mniej drgań.
Porównuję oczywiście do Newag Impuls nie do EN57 :)

Ale i tak o szczęście niepojęte, że nie muszę więcej jeździć EN57 (na dolnym śląsku)
~mmm
PESA może i ze złota budować. Takie a nie inne wykończenie jest determinowane z realiów dotyczących polskich przetargów. Ma być tanio to budują tanio. Jakby się liczyła jakość a nie cena mielibyśmy jeszcze lepsze pociągi.

Powiązane: Warszawa

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki