Paypal wprowadził nową identyfikację marki opartą na nowoczesności, technologiach mobilnych i różnorakich kanałach płatności.
PayPal zrewolucjonizował to w jaki sposób ludzie na całym świecie dokonują płatności i myślą o pieniądzach. Dzisiaj firma zmienia identyfikację wizualną marki, w tym także logo. Nowy wygląd odzwierciedla prostotę, wygodę oraz bezpieczeństwo i dostosowany jest do współczesnego, dynamicznego świata opartego na rozwiązaniach mobilnych. To pierwsza zmiana identyfikacji marki od 2007 roku.

"Nowa identyfikacja wizualna naszej marki to znacznie więcej niż zaktualizowane logo", powiedział David Marcus, prezes PayPal. "Działania te są zsynchronizowane z naszą pierwszą globalną kampanią wizerunkową. Wspólnie z naszymi klientami, programistami oraz sprzedawcami tworzymy nowe standardy korzystania z pieniędzy, oddając ludziom kontrolę nad ich finansami. W końcu to nie pieniądze a ludzie rządza światem."
Nowe logo zostało opracowane przez nagradzaną firmę projektową fuseproject.
Zobacz także
Uproszczone formy i świeższe kolory wprowadzają ożywienie, zachowując jednocześnie rozpoznawalność poprzedniego logotypu. Zmianie uległa również sygnatura PP - skrót od PayPal. Nowe logo jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne wśród sprzedawców tradycyjnych oraz internetowych korzystających z rozwiązań PayPal i odzwierciedla pozycję firmy jako innowatora. Wygląd i funkcjonalność są zaprojektowane z myślą o świecie mobilnym, w którym każde urządzenie będzie przystosowane do obsługi płatności.
Pewnego dnia kolejne urządzenia mobilne, od inteligentnych zegarków po okulary działające w trybie online, pozwolą ludziom na dokonywanie transakcji dosłownie w mgnieniu oka. Nowa identyfikacja spaja wygląd i funkcjonalność całej marki, dodatkowo wzmacniając zaufanie, którym klienci darzą system PayPal. Dzięki swojej prostocie i elastyczności, nowe logo może być wykorzystywane na dowolnym urządzeniu, od smartfonów po telewizory 72 calowe.
"PayPal jest ikoniczną marką, której wartość wykracza daleko poza zmiany w logotypie," powiedział Yves Behar, założyciel i prezes fuseproject. "Marka PayPal jest innowacyjna i dynamiczna, a ludzie kojarzą ją z organizacją skupiającą się w pełni na potrzebach i wymaganiach konsumentów. Nowe logo odzwierciedla także pozycję pioniera i przygotuje PayPal do funkcji branżowego lidera intuicyjnych transakcji wieloplatformowych dokonywanych w przyjazny dla użytkownika sposób".
Nowe logo jest bardziej kompaktowe, komunikuje się z konsumentami w bardziej przyjazny i elegancki sposób. Składają się na to cztery kluczowe elementy, zaprojektowane z myślą o usprawnieniu globalnej komunikacji z klientami: wyraźniejszy napis PayPal napisany zmodyfikowaną czcionką Futura, nowy monogram podwójnego P, żywsze kolory oraz dynamiczna grafika. Napis i monogram razem tworzą nową sygnaturę PayPal. elementy użyte w nowym projekcie podkreślają:
- Płatności dostępne niezależnie od urządzenia
Dostępność płatności niezależnie od urządzenia jest głównym elementem nowej tożsamości - dostęp do własnych pieniędzmi oraz szybka wymiana pomiędzy ludźmi.
Czcionka użyta w projekcie posiada łagodne krawędzie podkreślające, że PayPal jest zawsze dostępną marką z ludzką twarzą. Poprzednie logo było koloru niebieskiego, nowe barwy - głęboki indygo w członie nazwy "Pay" i żywy niebieski w członie "Pal", są dostosowane do wyświetlania na ekranach o wysokiej rozdzielczości.
Litery P w monogramie nachodzą na siebie co podkreśla łączność pomiędzy ludźmi korzystającymi z systemu PayPal. Litery P mają odzwierciedlać progresywny i innowacyjny stosunek firmy PayPal, oraz są praktyczniejsze w codziennym użyciu.
Kolejnym motywem przewodnim nowego logo są odważne innowacje: tak jak dotychczas słowo PayPal napisane jest kursywą, co podkreśla wizjonerski charakter firmy. Odwaga jest również wyrażona dynamiczną grafiką.
Nowe logo będzie stosowane na całym świecie, w kanale online i we wszystkich podstawowych zastosowaniach systemu PayPal, wliczając w to przyciski "wyloguj", aplikacje, urządzenia PayPal Here, i materiały marketingowe. Logo pojawi się również w nowej globalnej kampanii marki: "Powering The People Economy". Wielokanałowa kampania opracowana przez Havas Worldwide, na początku pojawi się w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech oraz Australii.
Więcej informacji odnośnie nowej tożsamości i kampanii znajduje się pod tym linkiem: http://bit.ly/DMbrand lub http://bit.ly/PPFbrand .
/ PayPal















































