Prezes Zarządu Kamil Kita mówi: Decyzja w sprawie Paszportu do Eksportu jest dla nas bardzo ważna. Pierwszy etap projektu zakłada otrzymanie kwoty 10 tysięcy złotych na stworzenie naszego planu rozwoju działalności eksportowej. Drugi etap zaś oznacza otrzymanie dofinansowania w wysokości ok. 200 tys. złotych, w ramach którego zostanie przeprowadzone badanie rynku szkoleniowego Republiki Czeskiej. Lauren Peso Polska ma w planach wejście na rynek czeski. Otrzymane dotacje pozwolą nam na pokrycie części kosztów promocji z tymi planami związanych.
W swoich założeniach Działanie „Paszport do eksportu” ma na celu zwiększenie udziału eksportu w sprzedaży towarów i usług, zintensyfikowanie powiązań z zagranicznymi partnerami i zwiększenie rozpoznawalności marek handlowych i firmowych na zagranicznych rynkach.
W ramach projektu nastąpi zakup usług zewnętrznych związanych z opracowaniem planu rozwoju. Ponieważ firma Lauren Peso Polska S.A. działa do tej pory wyłącznie na terytorium Polski, wejście na nowe – równocześnie bardziej konkurencyjne - rynki zbytu i dotarcie do potencjalnych klientów, wymaga zastosowania najbardziej optymalnych instrumentów również z punktu widzenia późniejszych kosztów podejmowanych zadań. Planowany termin realizacji pierwszego etapu to 30 lipca 2010 roku.
Prezes Zarządu Kamil Kita dodaje: Zakładamy, że zastosujemy takie instrumenty, które okażą się najbardziej skuteczne i najbardziej efektywne kosztowo, ich wybór planujemy więc powierzyć profesjonalnemu doradcy. Wybór wykonawcy przeprowadzony zostanie z uwzględnieniem oczekiwanego efektu w postaci profesjonalnie przygotowanego i użytecznego dla spółki dokumentu związanego z rozwojem eksportu, jak również zgodnie z zasadami gospodarki finansowej z uwzględnieniem najkorzystniejszych relacji poniesionych nakładów do uzyskanych rezultatów.
Informacja o otrzymaniu dofinansowania w ramach działania „Paszport do eksportu” stanowi kolejne potwierdzenie założonej strategi rozwoju spółki zawartej w Dokumencie Informacyjnym.
Źródło:Informacja prasowa