Pasażerowie linii lotniczych złożyli przeciwko nim pozwy zbiorowe. Powodem była sprzedaż droższych miejsc przy oknie, których nie były one w stanie zapewnić. Za wprowadzenie w błąd klienci domagają się teraz odszkodowań. Jako pierwszy o sprawie poinformował portal Fly4free.


Delta i United Airlines zostały pozwane przez pasażerów, którzy zapłacili dodatkowo za miejsca przy oknie, a linie lotnicze nie zapewniły im tego komfortu. Procesy w tej sprawie odbędą się w sądach federalnych w San Francisco i Nowym Jorku.
Wiedzieli, że nie ma dostępu do okna?
Jak podał serwis Money.pl, zdaniem poszkodowanych podróżnych niektóre modele samolotów, takie jak Boeing 737 i Airbus A321, w określonych miejscach nie mają dostępu do okien ze względu na znajdujące się tam instalacje techniczne. Jednak pozwane linie lotnicze nie informują o tym podczas rezerwacji. Natomiast przyjmują opłaty za usługę „premium”, jaką właśnie jest miejsce przy oknie.
Wygrana nie jest pewna
Według portalu Flyforfree, choć prawnicy są pewni wygranej, to wyrok w tej sprawie nie jest oczywisty. Powodem jest brak jasnej definicji miejsca przy oknie. Jednak zdaniem adwokatów reprezentujących pasażerów, linie lotnicze nie mogą wprowadzać klientów w błąd co do oferowanych produktów, a dostępność informacji na stronach trzecich nie zwalnia ich z odpowiedzialności.
Na razie pozew dotyczy linii United Airlines oraz Delta, natomiast wkrótce może zostać rozszerzony także na innych przewoźników.
KW






















































