REKLAMA

Otwarcie szlabanów - na Pomorzu bez problemu

2014-08-09 09:28
publikacja
2014-08-09 09:28

Otwarcie szlabanów na bramkach na autostradzie A1 nie spowodowało korków na pozostałych pomorskich drogach.Bramki zostały podniesione zgodnie z zapowiedzią premiera Donalda Tuska.

Otwarcie szlabanów - na Pomorzu bez problemu
Otwarcie szlabanów - na Pomorzu bez problemu
fot. Lukasz Dejnarowicz / FORUM / / FORUM

Źródło: FORUM

Obawialiśmy się zatorów na zjazdach z obwodnicy w kierunku Gdańska i Gdyni oraz na krajowej 6-ce między Gdynią a Redą - tak się jednak nie stało. Ruch na tych drogach był niewielki - informuje pomorska drogówka.


Źródło: FORUM

Bramki otwarto wczoraj o 16:00. Nie obyło się bez incydentów. Policja zatrzymała jednego kierowcę, który przed 16:00 nie chciał zapłacić za przejazd oraz trzech, którzy czekali na poboczu do godziny, w której otworzą się bramki na autostradzie.

Decyzja premiera sprowadza się do redystrybucji dochodu – za korzystanie z autostrady przez podróżnych zapłacą wszyscy podatnicy - mówi Krzysztof Kolany, główny analityk Bankier.pl. Operator A1 i tak dostanie swoje. Rząd powinien więc przedstawić koszty takiego rozwiązania dla budżetu państwa i podzielić go przez liczbę mieszkańców. Aby każdy wiedział, ile zapłacił za przejazd A1, nawet jeśli nigdy nią nie podróżował.


Premier: autostrady będą za darmo

W weekendy sierpniowe zostaną zawieszone opłaty za korzystanie z autostrady A1, w jej części prowadzącej nad morze. Straty koncesjonariusza pokryje budżet. Premier Donald Tusk powiedział, że decyzja ta ma pomóc rozładować korki na autostradzie.

Bramki będą otwarte od 16.00 w piątek do północy w niedzielę, a w długi weekend sierpniowy - od czwartku. Premier mówił, że dziś w tej sprawie decyzję podejmie rząd. Ministrowie będą zastanawiać się też, czy otwarcie bramek powinno obowiązywać również w okresie Wszystkich Świętych.

Donald Tusk powiedział, że do końca roku chce opracowania nowego rozwiązania poboru opłat na autostradach. Szef rządu mówił, że gdy projektowano polskie drogi, przewidywano mniejszą liczbę samochodów nimi jeżdżących. Teraz, szczególnie w okresie wakacyjnym na autostradzie prowadzącej nad morze widać, że system wymaga zmiany.



Piotr Mirowicz/Radio Gdańsk/nyg


Źródło:Bankier24
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (18)

dodaj komentarz
~stach
Stalexport na autostradzie A4 Kraków-Katowice to skandal na skalę światową. Wszedł na wybudowaną autostradę (jedyną za czasów komunistycznych) i na podstawie tajnej umowy notuje olbrzymie zyski wyciągając pieniądze od kierowców i blokuje rozwój całego regionu. NIK który jako jedyny miał dostęp do umowy koncesyjnej, przeanalizował Stalexport na autostradzie A4 Kraków-Katowice to skandal na skalę światową. Wszedł na wybudowaną autostradę (jedyną za czasów komunistycznych) i na podstawie tajnej umowy notuje olbrzymie zyski wyciągając pieniądze od kierowców i blokuje rozwój całego regionu. NIK który jako jedyny miał dostęp do umowy koncesyjnej, przeanalizował ją i podsumował: Rozwiązać natychmiast jako skrajnie niekorzystną dla Skarbu Państwa czyli dla nas wszystkich.Obecna sitwa rządowa pilnuje interesów krwiopijcy a nie interesów nas wszystkich i nic nie robi z tą umową. Dodatkowo coraz częściej pojawiają się spekulacje odnośnie blokowania innych inwestycji w regionie które mogłyby wpłynąć na obniżenie ruchu na tym odcinku A4 i rzeczywistość niestety je potwierdza. Modernizacja lini kolejowej Kraków-Katowice choć w tym roku powinna być kończona właściwie nie została rozpoczęta (poza krótkim fragmentem od strony Katowic). Pomimo tego, że fundusze unijne przeznaczone na tę inwestycję (1 mld zł) zostaną stracone to żadne prace nie są prowadzone (co mogłoby choć część funduszy uratować). Prędkość szlakowa pociągów na tym odcinku jest mniejsza niż w XIXw. Prace projektowe nad S7 na północ od Krakowa w latach 2007-2013 zostały całkowicie wstrzymane choć to odcinek o olbrzymim natężeniu ruchu ok. 20 tys. samochodów na dobę a jest prowadzony przez obecną dróżkę o standardzie drogi powiatowej. To pokazuje że obecny system umów z koncesjonariuszami nie zostanie zmieniony bo jest świetnie skonstruowany do transferowania olbrzymich pieniędzy z kasy państwowej czyli naszej do prywatnych kieszeni uprzywilejowanych i pewnie mocno powiązanych podmiotów
~dr-Zaraza
Dzisiaj jechalem z Warszawy do Szczecina i nie bylo za darmo. Jutro spakuje rachunki które dzisiaj zaplacilem za jazdę autostradami i wysle do Tuska żeby mi zwrocil pieniądze.
~edduardo
Teraz dokładnie znamy oblicze D> Tuska tylko pomorze się liczy - tak jak z stadionem na Śląsku .Widać że ten biedny Śląsk jest non stop wykorzystywany i dyskryminowany przez rządzących tym krajem
~hiho
A to jak o wykorzystywaniu to ja też coś dorzucę. Starsi zrozumieją.Warszawo oddawaj kasę za cegły!!!
~pisirówteżnielubie
dobrze robić reklamę za czyjeś pieniądze. Ale dla Tuska to standard miał przecież Nowaka w rządzie. Jeżeli ja robię korek na ulicy to do mnie przypieprza się pałą i daje mi mandat, nie można tego zrobić na autostradzie zbudowali autostrady jak źle obliczyli bramki to ,dawać im mandaty za tworzenie sztucznych korków lub wręcz zagrożenie dobrze robić reklamę za czyjeś pieniądze. Ale dla Tuska to standard miał przecież Nowaka w rządzie. Jeżeli ja robię korek na ulicy to do mnie przypieprza się pałą i daje mi mandat, nie można tego zrobić na autostradzie zbudowali autostrady jak źle obliczyli bramki to ,dawać im mandaty za tworzenie sztucznych korków lub wręcz zagrożenie życia wtedy sami otworzą bo im się będzie bardziej opłacało, ja jak coś zawalę to nikt się nie składa żeby mi pomóc a Tusku to nawet o tym nie wiem
~hiho
A tak przy okazji, już przy wstrzymaniu nas na kilkanaście minut na bramkach to szybsze okazują się objazdu (do tego spalanie niższe poniżej 100km/h jest... a płacić jeszcze trzeba...). Podpowiem tym co się boją stać w korku -> droga krajowa nr 91Pozdrawiam
~hiho
Wiecie jak jest na zachodzie tam gdzie są bramki (pomijając, że jest więcej bramek)? Kiedy się korkuje samochody puszczane są bez płacenia, kiedy już ruch się usprawnia znowu bramki są zamykane. Ale u nas to nie przejdzie bo jest jakiś rodzaj faszyzmu urzędniczego czy jak to nazwać...
~as
Za ta kiełbasę wyborcą płemieł powinien dopłacic ze swojego wysokiego wynagrodzenia. Dlaczego ci co nie jeżdżą autostradami mają się zrzucac dla bogatych właścicieli autostrady? To jest jawne sprzeniewierzenie publicznych pieniędzy i ja protestuję. Autostrady powinny w mojej opinii byc tylko własnościa państwa i udostępniane za darmo Za ta kiełbasę wyborcą płemieł powinien dopłacic ze swojego wysokiego wynagrodzenia. Dlaczego ci co nie jeżdżą autostradami mają się zrzucac dla bogatych właścicieli autostrady? To jest jawne sprzeniewierzenie publicznych pieniędzy i ja protestuję. Autostrady powinny w mojej opinii byc tylko własnościa państwa i udostępniane za darmo obywatelom jako uzytecznośc publiczna. Ale jesli sa prywatne, to niech decyduje własciciel, a nie rząd dla podbicia słupków, czy wolno nią jeździć za darmo czy nie.
~ciagov
A w UK autostrady za darmo codziennie. Placi sie jeden podatek, ok 400-500zl rocznie i jezdzi sie gdzie chce i ile chce, w praktyce, bez limitu predkosci. Ja dlugiego stazu nie mam, jezdze tu od roku, ale ani jednej kontroli drogowej. Pojechalem na 3 dni do Polski, wynajalem auto i 200m od domu kontrola, alkomacik, zagladanie do A w UK autostrady za darmo codziennie. Placi sie jeden podatek, ok 400-500zl rocznie i jezdzi sie gdzie chce i ile chce, w praktyce, bez limitu predkosci. Ja dlugiego stazu nie mam, jezdze tu od roku, ale ani jednej kontroli drogowej. Pojechalem na 3 dni do Polski, wynajalem auto i 200m od domu kontrola, alkomacik, zagladanie do bagaznika. Polski rzad i policja nienawidza kierowcow!!
~kierowcaa
dokładnie w pełni popieram

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki