Oszuści chcą się dorobić na klientach Lidla i Biedronki

Oszuści obrali sobie za cel klientów Lidla oraz Biedronki. Wysyłają fałszywe SMS-y informujące o wygraniu bonu o wartości 300 zł. Osoby, które się nabiorą, mogą stracić pieniądze.

W sieci pojawiły się informacje o kolejnej kampanii oszustów, którzy podszywając się pod Lidla oraz Biedronkę, wysyłają fałszywe SMS-y informujące klientów o rzekomym wygraniu bonu o wartości 300 zł. Wiadomości są wysyłane przez serwis pozwalający na ustawienie dowolnej nazwy nadawcy, w związku z czym otrzymane SMS-y wyglądają jakby naprawdę zostały nadane z sieci sklepów.

Uwaga na fałszywe SMS-y o wygranym bonie do Lidla i Biedronki
Uwaga na fałszywe SMS-y o wygranym bonie do Lidla i Biedronki

Niestety wiadomości wysyłane przez oszustów zawierają linka do strony internetowej, która wyłudza dane osobowe oraz środki pieniężne. Klienci, którzy się nabiorą, zostaną poproszeni o wypełnienie formularza oraz o podanie numeru karty w celu “potwierdzenia wygranej". Zamiast jednak otrzymać bon o wartości 300 zł, ich karta zostanie obciążona kwotą 49,99 dolarów (ok. 178 zł).

Schemat działania jest prosty. Niczego nieświadomy klient dostaje na swój numer telefonu wiadomość informującą o “paczce gotowej do odbioru”. SMS zawiera linka do strony internetowej, na której wyświetla się komunikat informujący o rozdawaniu bonów o wartości 300 zł. Po naciśnięciu “zaakceptuj” klient zostanie przeniesiony na podstronę, informującą o tym, że przyznano mu bon. Należy jednak odpowiedzieć na kilka pytań. Następnie po weryfikacji udzielonych odpowiedzi, pojawia się prośba o potwierdzenie chęci odebrania nagrody. Klient jest zobowiązany do podania e-maila oraz hasła, a na koniec musi wypełnić formularz, w którym jest proszony o podanie numeru karty. Jeśli ofiara wykona wszystkie powyższe kroki, oszuści obciążają kartę kwotą 49,99 dolarów.

Podszywanie się pod znane marki dyskontów nie jest nowym sposobem oszustów na wyłudzenie pieniędzy. Jednak w związku z tym, że zdarzają się coraz częściej należy dokładnie sprawdzać wszelkie informacje otrzymywane ze sklepu.

Katarzyna Rostkowska 

Źródło:
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne