REKLAMA

Około 60 proc. Polaków otwartych na spontaniczne wyjazdy. Badanie PKP Intercity

2021-06-22 21:22
publikacja
2021-06-22 21:22
Około 60 proc. Polaków otwartych na spontaniczne wyjazdy. Badanie PKP Intercity
Około 60 proc. Polaków otwartych na spontaniczne wyjazdy. Badanie PKP Intercity

Ok. 60 proc. Polaków jest otwartych na spontaniczne wyjazdy, rezerwowane z co najwyżej kilkudniowym wyprzedzeniem – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity. Najwięcej miłośników tego typu wyjazdów jest wśród respondentów do 24 lat.

Według badania przeprowadzonego na zlecenie PKP Intercity większość Polaków lubi spontaniczne podróże – blisko trzech na pięciu respondentów (59 proc.) deklaruje, że lubi podróżować w ten sposób i jest gotowa zdecydować się na wyjazd co najwyżej na kilka dni wcześniej. Najwięcej miłośników tego typu wyjazdów jest wśród najmłodszych respondentów (do 24 lat) – 67 proc. "Głównymi powodami spontanicznych podróży są zazwyczaj chęć odpoczynku (42 proc.) i wolny czas do zagospodarowania (30 proc.)" - wskazano we wtorkowej informacji PKP Intercity.

Ponadto 52 proc. respondentów wybrałaby wyjazd pociągiem w mniej popularnym terminie, np. w środku tygodnia (wtorek – czwartek), "jeśli cena biletu byłaby znacząco niższa". Co szósty badany nie uznaje niższych cen za wystarczającą zachętę do podróży.

"Widząc ten trend i chcąc dodatkowo zachęcić do podróży, szczególnie w środku tygodnia, PKP Intercity wprowadza do sprzedaży więcej promocyjnych biletów na pociągi ekspresowe" - czytamy. Wyjaśniono, że są one dostępne przez cały czas przedsprzedaży, a bilety można kupić za pośrednictwem znajdującej się na stronie intercity.pl wyszukiwarce promocji Łowcy Super Promo "nawet na kilka dni przed odjazdem pociągu". "Wyszukiwarka obejmuje połączenia na 7 dni w przód" - wskazano. Dodano, że Łowcy Super Promo wyszukuje bilety na pociągi ekspresowe, czyli połączenia kategorii Express InterCity Premium (EIP), obsługiwane pociągami Pendolino, oraz Express InterCity (EIC). Jak podkreślono, kupując bilet w promocji, można odwiedzić m.in. Warszawę, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Katowice, Szczecin, Rzeszów czy Kołobrzeg.

Z badania wynika też, że 52 proc. Polaków deklaruje, że chętnie wyjeżdża do innych miast na krótki odpoczynek, tzw. city break. Jednocześnie 57 proc. uważa, że city breaki będą coraz popularniejsze w kolejnych latach, a 7 proc. jest odmiennego zdania. Najczęściej (65 proc. wskazań) takiego zdania są osoby w wieku 25-34 lata.

"Obowiązujący już wakacyjny rozkład jazdy przynosi więcej połączeń - każdego dnia na tory wyjeżdża średnio 426 pociągów, podczas gdy w ubiegłorocznym okresie letnim na tory wyjeżdżało średnio 410 składów dziennie" - napisano. Dodano, że poziom tegorocznej oferty to powrót do ostatnich wakacji przed pandemią – latem 2019 roku przewoźnik uruchamiał każdego dnia średnio 425 pociągów. "Składy PKP Intercity zapewniają dojazd do najpopularniejszych nadmorskich i górskich kurortów, m.in. na Hel, do Łeby, Ustki, Kołobrzegu, Świnoujścia, Zakopanego, Szklarskiej Poręby czy Krynicy-Zdroju" - zaznaczono. Nowym kierunkiem podróży jest południowe Podlasie - z Warszawy, Białegostoku czy Gdańska można dojechać m.in. do Hajnówki i Siemiatycz - dodano.

Przypomniano, że od 26 czerwca 2021 r. zniesiony zostanie limit zajętości w wysokości 100 proc., a w składach wagonowych przewoźnika będzie można podróżować również bez rezerwacji miejsca siedzącego. "Obowiązkowa rezerwacja miejsc będzie nadal wymagana w elektrycznych i spalinowych zespołach trakcyjnych" - dodano.

Podkreślono, że na pokładach pociągów nadal należy zakrywać usta i nos podczas trwania całej podróży. Zapewniono, że kierownicy pociągów i konduktorzy korzystają ze środków ochrony indywidualnej i utrzymania higieny osobistej - maseczek i rękawiczek ochronnych oraz żeli do mycia i dezynfekcji rąk, a wszystkie pociągi PKP Intercity są dezynfekowane i czyszczone po zakończeniu każdego przejazdu.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia podróżowanie po Europie. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Woda pod Twoją marką i stojąca za nią historia

Advertisement

Powiązane: Podróże

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki